سخت افزار/ اولین گرافیک Nvidia CMP یا به شکل دقیق Gigabyte CMP 30HX مشاهده شد که تقریبا سه هفته قبل توسط انویدیا به عنوان دومین سری ماینینگ تیم سبز معرفی شده بود.

همانطور که از نام این مدل مشخص است، Gigabyte CMP 30HX پایین‌ترین نمونه سری می‌باشد. این نمونه از چیپ TU116-100 با 6 گیگابایت حافظه GDDR6 استفاده می‌کند.

تا بدین جا مشخص نیست که چه تعداد هسته CUDA در 30HX استفاده می‌شود اما احتمالا 1408 یا 1280 عدد مشابه GeForce GTX 1660 / SUPER باشد. تیم سبز اعلام کرده CMP 30HX از توان حرارتی 125 وات و هش ریت 26MH/s در اتریوم بهره می‌برد.

اولین گرافیک Nvidia CMP مشاهده شد – آغاز سری جدید ماینینگ
 
کارت گرافیک‌های مخصوص ماینینگ از خروجی‌های نمایشگر بهره نمی‌برند و خبری از این پورت‌ها در آنها نیست. این موضوع در نهایت باعث خواهد شد پس از تمام شدن غوغای ماینینگ، گیمرهایی که به دنبال کارت گرافیک دست دوم هستند، به چنین محصولاتی دسترسی نداشته باشند.

محبوبیت سری CMP البته به شدت وابسته به موجودی و قیمت آنها خواهد بود. مزارع ماینینگ بزرگ از همین حالا نیز کارت‌ها را از کانال‌های ارتباطی خود دریافت می‌کنند. این کانال‌ها معمولا تولید کنندگانی هستند که مشکلی با فروش کارت‌های خود با سود بالاتر ندارند. این سری CMP توسط شرکا عرضه خواهد شد و انویدیا به شکل مستقیم آنها را به فروش نمی‌رساند. تولید کنندگان تولید انبوه اولین مدل‌ها را نیز آغاز کرده‌اند (30HX و 40HX).