کانال یوتوب DIY Perks اعلام کرد که بعد از تلاشی چندین ماهه، موفق شده است تا اولین کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم دنیا را تولید کند. ویدیوی کنسول مذکور در همین خبر قابل مشاهده و دریافت است.

کانال یوتوب DIY Perks، که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارد، موفق شده است بعد از صرف چند ماه وقت، کنسول حجیم نسل نهمی سونی را به طور قابل ملاحظه‌ای باریک کند. یکی از روش‌هایی که این کانال به منظور کاهش حجم کنسول پلی استیشن ۵ استفاده نموده، جایگزین کردن سیستم خنک‌کننده این کنسول توسط یک بلاک آبی مسی و سیستم کانالی آبی (Water Channeling System) بوده است.

همچنین، DIY Perks از کارهایی که قبلا نیز به منظور کاهش حجم دیگر کنسول‌ها استفاده شده بود، بهره گرفته و به جای Power اورجینال پلی استیشن ۵ از یک پاور اکسترنال استفاده نموده است.

این‌که هزینه این پروژه چه میزان بوده است مشخص نیست، اما ورقه‌های مسی که برای ساخت این کنسول مورد استفاده قرار گرفته‌اند ۲۴۰ دلار قیمت دارند.نتیجه نهایی این پروژه، ساخت کنسولی به عرض ۱.۹ سانتی‌متر است که به گفته اعضای کانال DIY Perks، در کاهش درجه حرارت بهتر از کنسول اورجینال سونی عمل می‌کند.

در ماه مه گذشته، گزارش‌هایی راجع به تصمیم سونی برای طراحی مجدد پلی استیشن ۵ به گوش رسید که خبر از ساخت کنسولی باریک مجهز به CPU شش نانومتری جدیدی از شرکت AMD می‌داد. وبسایت تایوانی DIgiTimes ادعا کرده است که شرکت‌های تامین کننده قطعات PS5 مانند شرکت TSMC، قصد تولید مدل‌هایی از این کنسول با طراحی جدید را در تابستان یا پاییز امسال دارند‌.همچنین در ماه می امسال، خبری راجع به ثبت مدل جدیدی از پلی استیشن ۵ توسط سونی در ژاپن منتشر شد.

سونی اخیراً مجوز ساخت و طراحی سری جدید CFI-1200، که مجهز به ابزار رادیویی ارتقاء یافته است را دریافت نمود.

مدل اصلاح شده‌ پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. تمرکز اصلی این طراحی مجدد، صرفاً روی اجزای داخلی دستگاه بود و تغییرات خاصی در شکل و شمایل و ابعاد کنسول ایجاد نشد.