شرکت  ال‌جی، اولین ربات خدمات هتلی جهان به نام CLOi ServeBot را برای کسب گواهینامه UL ۳۳۰۰ برای عملکرد ایمن در محیط‌های تجاری پیچیده از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و هتل‌ها معرفی کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از انرژی مانیتور،  این شرکت ادعا می‌کند که CLOi ServeBot یک عملیات نیمه مستقل دارد و می‌تواند تا ۳۰ کیلوگرم کالا را حمل کند.  این ربات را می‌توان برای برنامه‌های مختلف برنامه ریزی کرد که می‌تواند تحویل دقیق چند نقطه‌ای را از رستوران‌های متراکم گرفته تا پذیرایی در هتل‌ها را امکان پذیر کند.

این ربات از چندین حسگر و فناوری برای عملکرد خود استفاده می‌کند.  این دستگاه دارای یک آشکارساز LiDAR، یک دوربین سه بعدی، یک سنسور Time of Flight (ToF) و یک سنسور ضربه گیر است که به آن امکان می‌دهد اجسام ثابت و متحرک را در مسیر خود تشخیص دهد و تنظیمات را در زمان واقعی برای جلوگیری از برخورد انجام دهد.


این ربات خدماتی شامل سه قفسه است که هر یک می‌توانند تا ۲۲ پوند (۱۰ کیلوگرم) را برای ظرفیت تحویل ۳۰ کیلوگرم  نگه دارند.  هر قفسه مجهز به یک حسگر ToF است تا به ربات اطلاع دهد که چه زمانی یک مورد حذف شده است و می‌تواند به مقصد بعدی برود.  

حسگر‌های ToF با اندازه‌گیری مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک پالس نور به عقب بازتاب شود، تعیین می‌کنند که اجسام چقدر دور هستند و هم برای ناوبری و هم برای تشخیص اشغال قفسه مفید هستند.  CLOi ServeBot دارای انیمیشن‌های کارتونی مانند چشم است که بر روی ۹ دستگاه نصب شده در بالای دستگاه ارائه شده است.  

با کمک صفحه نمایش لمسی ۲ اینچی، اپراتور‌ها می‌توانند از صفحه لمسی برای تنظیم مکان‌های تعیین‌شده و انتخاب حالت‌های مختلف، علاوه بر اصلاح اعلان‌های صوتی و موسیقی پخش‌شده در پاسخ به تعامل با مشتری، استفاده کنند.  هنگامی که به WLAN کاربران متصل می‌شود، CLOi ServeBot نظارت ابری را فعال می‌کند تا کاربران بتوانند به‌روزرسانی‌های وضعیت را دریافت کنند.

 انرژی این ربات، توسط یک باتری ۲۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که تا ۱۱ ساعت کار مداوم را ارائه می‌دهد و با استفاده از یک پریز ۱۲۰ ولت، تنها در پنج ساعت از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. ایجاد یک تجربه مشتری مدارانه و منحصر به فرد در صنعت هتلداری بسیار حیاتی است، زیرا به حفظ مشتری کمک می‌کند و رضایت مشتری را افزایش می‌دهد.  شرکت‌هایی که در بخش هتلداری فعالیت می‌کنند، به دنبال فناوری‌ها و نوآوری‌های منحصربه‌فردی هستند که می‌تواند به آن‌ها در بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتری کمک کند.  ال‌جی ادعا می‌کند که CLOi ServeBot می‌تواند با کمک به کاهش حجم کاری کارکنان، خدمات بهتر به مشتریان و افزایش کارایی عملیاتی کمک کند.  این شرکت مدعی است که کارکنان را از انجام وظایف تکراری در بخش مهمان‌نوازی رها می‌کند و کارکنان را قادر می‌سازد تا بر روابط با مشتری متمرکز شوند.