دیجیزا/ اندروید ۱۲ با قابلیت Hibernate کردن برنامه های بلا استفاده می آید.

شاید باورش سخت باشد، اما احتمالا تنها کمی بیش از یک ماه تا انتشار اولین پیش نمایش نسخه توسعه دهنده اندروید ۱۲ فاصله نداریم. تقریبا یک سال پیش بود که اولین پیش نمایش نسخه توسعه دهنده اندروید ۱۱ در فوریه سال ۲۰۲۰ منتشر شد. با نزدیک شدن به زمان عرضه شایعات و خبرهای پیرامون آن نیز افزایش می یابد. طبق آخرین اطلاعات و شواهد به نظر می رسد گوگل در حال کار بر روی ویژگی hibernate کردن برنامه ها در جدیدترین ورژن سیستم عامل اندروید باشد.

بر اساس چند کد ارسال شده به AOSP، گوگل در حال اضافه کردن سرویس جدید Hibernate یا همان خواب زمستانی است که وضعیت فضای اشغال شده برنامه ها را مدیریت می کند ، برنامه هایی که به طور فعال استفاده نمی شوند در این حالت می توانند برای ذخیره سازی فضا بهینه شوند.
 
متأسفانه هنوز جزئیات بیشتری در مورد این ویژگی نمی دانیم. به عنوان مثال، هنوز مشخص نیست که چگونه برنامه ها می توانند به این حالت وارد شوند. آیا به طور خودکار بر اساس آمار استفاده از برنامه تعیین می شود؟ آیا کاربران می توانند به صورت دستی انتخاب کنند که برنامه ها را مجبور به hibernate کنند؟ ما همچنین نمی دانیم که چگونه برنامه ها برای ذخیره سازی فضا بهینه می شوند.

حدس ما این است که ویژگی hibernate برنامه ها مانند ویژگی auto-revoking ارائه شده در اندروید ۱۱ به صورت خودکار انجام می شود و بهینه سازی شامل فشرده سازی برنامه ها و اطلاعات آن ها و سایر منابع مورد استفاده برنامه ها است ، اما تا زمانی که اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نشود نمی توان به طور قطعی در این باره اظهارنظر کرد.