دیجیزا/ کاربران اولیه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به سرعت دانلود در محدود ۱۱ تا ۶۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده‌اند و سرعت آپلود آن‌ها نیز حداکثر به ۱۸ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.
تست‌های یکسانی در طی دو هفته گذشته انجام شده که نشان می‌دهند زمان تاخیر اینترنت استارلینک از ۳۱ تا ۹۴ میلی ثانیه است. از آنجایی که با یک بررسی جامع روبه‌رو نیستیم و هنوز اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس به صورت کامل راه‌اندازی نشده، نمی‌دانیم چه سرعت و تاخیری در نهایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

برخی کاربران به تاخیر کمتری نزدیک به ۲۰ میلی ثانیه نیز دست ‌پیدا کرده‌اند. کاربران اولیه قراردادی مبنی بر عدم افشای اطلاعات امضا کرده‌اند، بنابراین انتظار می‌رود این تست‌ها تنها اطلاعات از عملکرد اینترنت اسپیس ایکس در آزمایشات واقعی باشد. این کمپانی در سال ۲۰۱۶ و هنگاهی که به دنبال دریافت مجوز از FCC برای پرتاب ماهواره‌های خود بود، به سرعت گیگابیتی اشاره داشت:
«با بهینه‌سازی پس از پرتاب آخرین ماهواره‌ها، اینترنت با پهنای باند (تا ‍۱ گیگابیت بر ثانیه برای هر کاربر) و تاخیر کم در اختیار کاربران و کسب و کارها در ایالات متحده آمریکا و سراسر جهان قرار می‌گیرد.»

با وجود اینکه ۶۰ مگابیت بر ثانیه بسیار کمتر از سرعت گیگابیتی است، این کمپانی تا به امروز ۶۰۰ ماهواره پرتاب کرده و مجوز پرتاب نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره را از FCC دریافت کرده است. علاوه بر این موضوع، این سرعت بالاتر از آنچه سرویس‌های DSL در مناطق روستایی ارائه می‌دهند، محسوب می‌شود. بسیاری از افراد در این مناطق به اینترنت با سرعت ‍۱ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند، بنابراین انتظار می‌رود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با استقبال بالایی مواجه شود.

ایلان ماسک چندین ماه پیش اعلام کرد که هدف اسپیس ایکس دستیابی به تاخیر کمتر از ۲۰ میلی ثانیه است تا امکان اجرای بازی‌های ویدیویی بدون هیچ مشکلی فراهم شود. ماهواره‌های استارلینک در مدار پایین زمین و در فاصله ۵۴۰ تا ۵۷۰ کیلومتری در حال چرخش هستند، بنابراین تاخیر بسیار کمتری نسبت به ماهواره‌های زمین ثابت با فاصله تقریبی ۳۵ هزار کیلومتر خواهند داشت.
در حالی که آزمایشات صورت گرفته تاخیر بالاتری نسبت به ۲۰ میلی ثانیه اعلام شده توسط ایلان ماسک را نشان می‌دهند، همچنان کمتر از ۱۰۰ ثانیه موردنظر FCC هستند.