دیجیزا/ هواوی میت X2 از همان نمایشگر ۸ اینچی میت X بهره خواهد برد و بر خلاف گمانه‌زنی‌های قبلی طراحی آن دستخوش تغییرات اساسی نشده است.

میت X2 برخلاف گلکسی زد فولد به سمت بیرون تا می‌شود. هرچند این قابلیت آنرا از داشتن نمایشگر ثانویه بی نیاز می ‌سازد اما باعث می‌شود پنل در برابر خط و خش یا صدمات جدی‌تر در صورت سقوط از ارتفاع، تا حدودی آسیب پذیر باشد چرا که لایه محافظ این دستگاه‌ها هنوز به اندازه نسل‌های جدید گوریلاگلس مقاوم نیست.

این مساله باعث راه افتادن گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال تغییر ۱۸۰ درجه‌ای در طراحی میت X2 شده بود اما برخلاف این شایعات خبری از تغییرات اساسی نیست و بر اساس تصویر زنده‌ای که توسط بلاگری چینی از گوشی تاشو میت X2 منتشر شده، طراحی این موبایل بسیار شبیه به نسل‌های قبلی است و کماکان نمایشگر به سمت بیرون باز می‌شود.

این گوشی هوشمند مانند مدل‌های اصلی به صفحه نمایش ۸.۰۳ اینچی با پوشش پلاستیکی بجای شیشه فوق نازک مجهز می‌شود که در آن خبری از ناچ با بریدگی نمایشگر نیست. هواوی میت X2 احتمالا به چیپست کرین ۹۰۰۰ مجهز می‌شود و در نسخه پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی فروخته می‌شود. تامین شارژ هم بر عهده باتری غول پیکر ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود که قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی است

پیکربندی دوربین اصلی نیز شامل سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی به همراه دوربین ۴۰ مگاپیکسلی اولترا واید، ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق خواهد بود. پیشتر شنیده بودیم که هواوی میت X2 احتمالا در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ معرفی می‌شود اما با توجه به تعویق این رویداد باید منتظر زمان دیگری برای معرفی آن باشیم.