دیجیزا/ معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل در بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (۵G) خبر داد.

ستار هاشمی، اظهار کرد: یکشنبه ۶ مهرماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل هوشمند امضا می‌شود. این تفاهم‌نامه نخست میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به امضا می‌رسد.

وی با اشاره به هدف از امضای این تفاهم‌نامه تصریح کرد: هدف از این تفاهم‌نامه ارائه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری‌های نوین به ویژه نسل پنجم ارتباطات است و در این زمینه از بستر ارتباطی شرکت ایرانسل استفاده می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره تفاهم‌نامه دوم نیز تصریح کرد: تفاهم بعدی بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ایرانسل امضا می‌شود.

هاشمی گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، حمل و نقل هوشمند با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین به صورت آزمایشی در منطقه آزاد کیش، عملیاتی خواهد شد و از قابلیت‌های اینترنت اشیا نیز در این حوزه استفاده می‌شود. پیاده‌سازی سایر کاربست‌های تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات در صنایع مختلف، با همکاری سایر اپراتورها نیز در دستور کار قرار دارد.