دیجیزا/ ساعت ۱۹:۳۰ امروز (شنبه، ۱۰ آبان)، سیاره سبز آبی اورانوس به وضعیت مقابله می‌رسد و از هنگام غروب آفتاب تا بامداد فردا ( یکشنبه، ۱۱ آبان) و زمان طلوع خورشید در آسمان قرار دارد که بهترین شرایط رصدی را خواهد داشت.

هر چند اورانوس در مرز بینایی و مشاهده با چشم غیرمسلح قرار دارد، اما برای مشاهده آن چشمان تیزبین و شرایطی مطلوب همچون دوری از آلودگی هوای شهر‌ها و آلودگی نوری آسمان لازم است. برای یافتن سیاره مورد اشاره از دورن تلکسوپ یا دوربین‌های دو چشمی نجومی کافی است در برج فلکی بره (حمل) شمال ماه را جستجو کنید تا سیاره اورانوس را پیدا کنید.

مقارنه (Conjunction) عبارت است از یکسان بودن بعد یا طول دایره‌البروجی دو جسم آسمانی اما وقتی دو جسمی که همیشه در نزدیکی دایره‌البروج هستند (مانند دو سیاره یا ماه و سیاره یا خورشید و سیاره) این اصطلاح برای نزدیکی ظاهری آنها استفاده می‌شود. در این موارد بهتر است از اصطلاح نزدیکی، همنشینی یا اجتماع (Appulse) استفاده شود.

اورانوس یکی از سیارات هشتگانه منظومه خورشیدی که از لحاظ بعد فاصله اش نسبت به خورشید در ردیف هفتم پس از زحل قرار گرفته ‌است. اورانوس ۱۴٫۵ بار از کره زمین بزرگ تر است. اورانوس ۲۷ ماه طبیعی دارد. این سیاره با چشم غیرمسلح دیده می‌شود.