دیجیزا/ وان پلاس پیش از این اعلام کرده بود که دیگر دستگاهی را برای تست شدن در DxOMARK ارسال نخواهد کرد. اما به نظر می‌رسد که DxOMARK هر طور که شده است، دستگاه‌های برجسته وان پلاس را مورد بررسی خود قرار می‌دهد. سری وان پلاس ٩، موضوع اصلی بحث ما است. دگزومارک در جدیدترین اقدام خود، امتیاز DxO دوربین اصلی OnePlus 9 را منتشر کرده است. این گوشی، عملکرد نسبتاً رضایت بخشی در ثبت عکس و فیلم‌ها دارد.

وان پلاس اوایل سال ٢٠٢١، سرانجام از پرچمداران جدید خود با نام OnePlus 9 و OnePlus 9 Pro رونمایی کرد. وان پلاس ٩، دستگاه استاندارد این سری است. این گوشی مجهز به تراشه Snapdragon 888 و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است.

دگزومارک پیش از این امتیاز DxO دوربین وان پلاس ۹ پرو را منتشر کرده بود. این اقدام، بر خلاف بیانیه وان پلاس مبنی بر عدم همکاری با DxOMARK بود. اما این بار، DxOMARK به سراغ دوربین اصلی OnePlus 9 رفته است. در نهایت، نوبت آن است تا ببینیم وان پلاس ۹ چه چیزی چنته دارد. اما پیش از آن بهتر است تا نگاهی به گزیده مشخصات این گوشی داشته باشیم:

– سنسور اصلی IMX689 سونی با وضوح ۴٨ مگاپیکسلی / اندازه ١/١.۴٣” اینچی / سایز پیکسل ١.١٢ میکرومتر

– سنسور IMX766 سونی با وضوح ۵٠ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های فوق عریض

– سنسور ٢ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های مونوکروم

– فلش LED دوگانه

– فیلم برداری ۸K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه / فیلم برداری ۴K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

مانند همیشه، DxOMARK برای نمره دهی به دوربین اصلی یک گوشی بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را به ثبت رسانده است.

امتیاز DxO دوربین اصلی OnePlus 9

وان پلاس ٩ مانور زیادی بر بخش دوربین اصلی نداده است. اما با این وجود، می‌توان بر روی عملکرد این گوشی در بخش دوربین اصلی حساب باز کرد. امتیاز نهایی کسب شده توسط وان پلاس ٩، برابر با ١١۵ می‌باشد. همچنین در بخش‌های دیگر، این گوشی امتیازات زیر را دریافت کرده است:

– امتیاز بخش عکاسی: ١٢٣

– امتیاز بخش زوم: ۴۶

– امتیاز بخش فیلم برداری: ١٠۴

بنابراین، وان پلاس ٩ عملکرد خوبی در بخش دوربین اصلی دارد. اما نباید فراموش کنید که در تمام سناریوها نمی‌توان به عملکرد دوربین اصلی این گوشی اعتماد کرد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، امتیاز DxO دوربین اصلی وان پلاس ٩ از گوشی‌هایی مانند شیائومی Mi 11i و یا هواوی P40 بهتر است. در ادامه، این گوشی دوربین اصلی در سطح گلکسی S20 FE نسخه Exynos دارد. در نهایت، این گوشی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به شیائومی Mi 10T Pro و گلکسی اس ٢١ پلاس دارد. تصویر زیر، به منظور مقایسه دقت رنگ تصاویر ثبت شده به وسیله وان پلاس ٩ و پیکسل ۴a تهیه شده است:

نقاط ضعف و نقاط قوت بخش دوربین اصلی وان پلاس ٩

در انتها، دگزومارک از نقاط ضعف و قوط دوربین اصلی وان پلاس ٩ صحبت کرده است. بر اساس اظهارات این مرجع، نقاط قوتی مانند نوردهی با دقت بالا برای سوژه‌ها، فوکوس خودکار مناسب، وایت بالانس مناسب، کنترل نویز قابل توجه، جزئیات بالای تصاویر دوربین فوق عریض و لرزشگیر ویدئو با عملکرد خوب در دوربین اصلی OnePlus 9 وجود دارند. اما در مقابل، این گوشی از مشکلاتی مانند برخی خطاها در میزان وایت بالانس و تنظیم رنگ پوست سوژه‌ها، داینامیک رنج محدود در بیشتر سناریوها، جزئیات کم در تصاویر زوم شده، نویز قابل مشاهده در شرایط نوری ضعیف، تصاویر فوق عریض با کنتراست بالا و نورگیری کم، مشکلات فوکوس خودکار و نورگیری در بخش فیلم برداری رنج می‌برد.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین اصلی OnePlus 9 چیست؟ به نظر شما این گوشی توانایی رقابت با رقبای خود را دارد؟ کدام ویژگی وان پلاس ٩ برای شما مناسب‌تر است؟