دیجیزا/ وان پلاس ٩ پرو، به عنوان آخرین پرچمدار کمپانی چینی وان پلاس شناخته می‌شود. این گوشی، مدتی پیش با مشخصات قابل توجهی معرفی شد. اما هم اکنون، نوبت به انتشار امتیاز DxO دوربین اصلی OnePlus 9 Pro رسیده است. بنابراین، در ادامه به بررسی نمره کسب شده توسط این گوشی می‌پردازیم.

وان پلاس ٩ پرو، یک دستگاه پریمیوم و جذاب است. از مشخصات برجسته این گوشی، می‌توان به استفاده از تراشه Snapdragon 888 و باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

پیش از این، مدیران وان پلاس گفته بودند که دیگر دستگاهی را برای تست و بررسی در DxOMARK ارسال نخواهند کرد. اما بر خلاف این موضوع، دگزومارک هر طور که شده، امتیاز عملکرد دوربین اصلی این گوشی را منتشر کرد. پیش از اطلاع از امتیاز DxO دوربین اصلی OnePlus 9 Pro، قصد داریم تا مروری بر مشخصات مرتبط آن داشته باشیم:

– حسگر تصویر اصلی با وضوح ۴٨ مگاپیکسلی و اندازه ١/١.۴٣” اینچی با فناوری Quad Bayer / اندازه پیکسل ١.١٢ میکرونی / لرزشگیر اپتیکال
– حسگر تصویر ۵٠ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض با اندازه ١/١.۵۶” اینچی / فاصله کانونی لنز ١۴ میلی متری / اندازه پیکسل ١ میکرونی
– حسگر تصویر ٨ مگاپیکسلی برای لنز تله فوتو / زوم ٣ برابری اپتیکال / دارای لرزشگیر اپتیکال / اندازه پیکسل ١ میکرونی
– حسگر تصویر ٢ مگاپیکسلی مونوکروم (تست نشده است.)
– قابلیت فیلم برداری ۸K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه / ۴K با نرخ ١٢٠ فریم بر ثانیه

دگزومارک می‌گوید که این گوشی با آخرین نسخه نرم افزاری تست نشده است. در ادامه، برای تست این گوشی بیش از ٣,٠٠٠ عکس ثبت شده است. ضبط ٢.۵ ساعت فیلم توسط دوربین این گوشی را فراموش نکنید. در نهایت، به امتیاز عملکرد دوربین اصلی OnePlus 9 Pro می‌رسیم.

امتیاز DxO دوربین اصلی OnePlus 9 Pro

ریز امتیازات عملکرد دوربین وان پلاس ٩ پرو در DxOMARK

اولین بخشی که نظر ما را به خود جلب کرد، امتیاز نهایی است. امتیاز نهایی وان پلاس ٩ پرو در این بخش، برابر با ١٢۴ است. این نمره، با ترکیب نمرات ١٢٩ در بخش عکاسی، ١٠٨ در بخش فیلم برداری و ۶٨ در بخش زوم ادغام شده است. نتیجه این ترکیب، تبدیل به نمره ١٢۴ شده است. اگر راستش را بخواهید، انتظار خیلی بیشتری از عملکرد دوربین اصلی OnePlus 9 Pro داشتیم. اما به هر حال، ظاهراً این گوشی عملکردی در حد توقعات ما ندارد. رتبه وان پلاس ٩ پرو در جدول رده بندی DxOMARK، ١۴ می‌باشد.

وان پلاس ٨ پرو، پیش از این نمره ١١٨ را کسب کرده بود. امتیاز DxO دوربین اصلی OnePlus 9 Pro، بالاتر از گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اسنپدراگون و پیکسل ۵ می‌باشد. در مقابل، عملکرد دوربین اصلی این دستگاه از ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس و گلکسی اس ٢٠ اولترا نسخه اگزینوس هم ضعیف‌تر است. در عکس زیر، مقایسه‌ای از تصاویر ثبت شده توسط وان پلاس ٩ پرو، گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اسنپدراگون و شیائومی می ١١ اولترا موجود است:

مقایسه تصویر ثبت شده توسط OnePlus 9 Pro (بالا)، گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اسنپدراگون (وسط) و شیائومی می ١١ اولترا (پایین)

نقاط ضعف و قوت دوربین اصلی وان پلاس ٩ پرو
نقاط قوت دوربین اصلی OnePlus 9 Pro، زیاد است. اما نقاط ضعف دوربین این گوشی به همین اندازه هستند! دگزومارک ادعا می‌کند که وایت بالانس دقیق در اکثر شرایط، جزئیات بالای تصاویر، داینامیک رنج بالا در ویدئوها، فوکوس خودکار سریع و دقیق در حین فیلم برداری و نویز کنترل شده به همراه لرزشگیری مناسب در حین فیلم برداری، از نقاط قوت این دستگاه هستند. در همین حین، وان پلاس ٩ پرو از مشکلاتی مانند وجود نویز در تمام شرایط عکاسی، نورگیری و داینامیک رنج کم در پس زمینه سوژه، فوکوس خودکار ناپایدار در حین عکاسی، ناپایداری نورگیری و اعوجاج در تصاویر، رنج می‌برد.

نظر نهایی شما در مورد عملکرد دوربین اصلی وان پلاس ٩ پرو چیست؟ آیا این گوشی مستحق کسب نمره بیشتری بود؟ تا به حال با OnePlus 9 Pro کار کرده‌اید؟