کلیک/ آکسون ۲۰ جز اولین گوشی هایی است که از فناوری دوربین زیر صفحه نمایش بهره می برد اما امتیاز دوربین ZTE Axon 20 نشان دهنده راه طولانی این تکنولوژی برای تکامل است.

فناوری دوربین زیر صفحه نمایش از جمله مسائلی است که شرکت های زیادی قصد دارند آنرا از سال جاری در دستگاه های تولیدی خود بگنجانند. این فناوری در آینده جای تمام دوربین های حفره ای و ناچ هارا خواهد گرفت. اما طبق مطالبی که توسط وبسایت دگزومارک منتشر شده است، امتیاز دوربین ZTE Axon 20 که جزء اولین گوشی های جهان است که از این تکنولوژی بهره میبرند، پایین تر از حد انتظار بوده و به ادعای این سایت، تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش، راه طولانی را تا به تکامل رسیدن دارد.

امتیاز کلی گجت مورد بحث در این وبسایت، عدد ۲۶ بوده که فاصله بسیار زیادی با امتیازات دریافت شده توسط دیگر گوشی های دگزومارک است. این وبسایت درباره دوربین ۳۲ مگاپیکسلی گوشی مورد بحث اعلام کرده است که تصاویر خروجی این گوشی پایین تر از سطح انتظار بوده و به علت حضور تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش دچار افت کیفیت شدیدی میشوند.

از جمله اصلی ترین مشکلات دوربین این گوشی می‌توان به محدوده دینامیکی بسیار کم و عدم کنترل صحیح نور و همچنین رنگها در عکس های ثب شده بدون در نظر گرفتن شرایطی که در آن عکس می گیرید دقت لازم را نداشته و می توان عدم تعادل رنگ سفید را به وضوح در آنها مشاهده کرد.

درباره بخش ویدئو این محصول عملکرد بهتری دارد اما باز هم در ردیف آخرین های لیست برترین دوربین ها قرار میگیرد که دلیل آن محدوده داینامیک ضعیف و عدم تشخیص صحیح نقاط پررنگ و کم رنگ ویدئو های ثبت شده است.

اگر شما جز افرادی هستید که از دوربین سلفی به ندرت استفاده میکنید این گجت می‌تواند یکی از انتخاب های شما باشد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که آکسون ۳۰ پرو بزودی معرفی خواهد شد که نسل بعدی آکسون ۲۰ بوده و انتظار میرود تغییرات گسترده ای را نسبت به نسل قبلی، به خود دیده باشد.