دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

امارات با پرینتر سه‌بعدی مسجد می‌سازد!

امارات با پرینتر سه‌بعدی مسجد می‌سازد!

نخستین مسجد چاپ سه بعدی شده در جهان توسط دپارتمان امور اسلامی و فعالیت های خیریه دبی (Islamic Affairs and Charitable Activities Department) در کشور امارات ساخته خواهد شد.

نخستین مسجد چاپ سه بعدی شده جهان

بنابر بیانیه مطبوعاتی دپارتمان امور اسلامی و فعالیت های خیریه دبی، این مسجد با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع قرار است در یکی از قدیمی‌ترین محله های امارات به نام بر دبی (Bur Dubai) ساخته شود و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۵ میزبان ۶۰۰ نمازگزار باشد.

به گفته دپارتمان امور اسلامی و فعالیت های خیریه دبی، تکمیل روند چاپ سه بعدی سازه ساختمان حدود چهار ماه طول خواهد کشید و ۱۲ ماه دیگر نیز برای تجهیز کامل آن با امکانات مناسب زمان نیاز خواهد بود.

سه کارگر کار با چاپگر سه بعدی را بر عهده خواهند داشت که می تواند با سرعت چاپ دو متر مربع در هر ساعت کار کند.

ترکیبی از مواد خام و بتن با دقت آماده شده برای ساخت این مسجد استفاده خواهد شد.

به گفته الشیبانی، مدیر بخش مهندسی دپارتمان امور اسلامی و فعالیت های خیریه دبی، فناوری ساختمان سه بعدی پایداری بیشتری به این مسجد می بخشد. استفاده از چاپ سه بعدی ضایعات مصالح ساختمانی را کاهش خواهد داد و گزینه ای دوستدار محیط زیست است.

الشیبانی اشاره داشته است که هزینه ساخت این مسجد با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ۳۰ درصد بیشتر از روش عادی است زیرا نخستین نمونه در جهان محسوب می شود.

امارات با پرینتر سه‌بعدی مسجد می‌سازد!

راهبرد چاپ سه بعدی دبی

انتخاب ساخت مسجد با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی هم راستا با برنامه های بلندپروازانه دبی برای تبدیل شدن به یک مرکز پیشرو در فناوری تا سال ۲۰۳۰ است.

“راهبرد چاپ سه بعدی دبی” ابتکاری بود که در سال ۲۰۱۶ توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی آغاز شد تا این شهر را به یک هاب اصلی فناوری تبدیل کند.

امیر دبی در پشتیبانی از هدف خود و برای حصول اطمینان از اینکه ۲۵ درصد از کل ساختمان های آینده در این شهر چاپ سه بعدی شده اند، حکمی را برای استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در صنعت ساخت و ساز صادر کرد.

این اقدام موجب شد تا بسیاری از تولیدکنندگان فناوری پیشرفته ساختمان‌سازی از سراسر جهان محصولات خود را به دبی ارسال کرده و از آنها برای ساخت سازه های آزمایشی استفاده کنند.

امارات با پرینتر سه‌بعدی مسجد می‌سازد!

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *