خراسان/ دانشمند آمریکایی در سال ۲۰۱۴ با ارائه مشخصاتی از فرازمینی‎ها ادعا کرد آن‎ها واقعیت دارند  
 از گذشته‌های خیلی دور، بشر برای تحقق رویای کشف  فرازمینی  ها تلاش بسیاری می کرد و با گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری، سرانجام توانست دست‌کم سیاره‌های اطراف خود را با تلسکوپ‌ها کندوکاو کند. امروزه دانشمندان قادرند با استفاده از تلسکوپ‌های رادیویی، جزئی‌ترین سیگنال‌های فضایی را هم ردیابی کنند؛ ازجمله دانشمندی آمریکایی که با ادعای عجیب پیش از مرگش درباره وجود موجودات فضایی، سروصدای زیادی به‌پا کرد. در پرونده مجهول این هفته به این ادعا می‌پردازیم.
 
   بوشمن: موجودات فضایی شبیه ما هستند 
«بوید بوشمن» یکی از دانشمندان منطقه ممنوعه ۵۱ بود که پیش از مرگش در سال ۲۰۱۴‌، تجربیات محرمانه‌اش درباره موجودات فضایی را در گفت‌وگوی ویدئویی با مهندس هواوفضا «مارک پترسون» افشا کرد. او در ۴۰سال فعالیتش در این منطقه شاهد آزمایش‌ها و رویدادهای عجیب‌وغریبی بوده که شنیدنش برای ما شبیه یک داستان علمی-تخیلی است. به ادعای او، این موجودات از ۲۳۰ سال‌ قبل، ایستگاه فعالیت‌شان را در منطقه نوادا راه‌اندازی کردند و برخی تا زمان مرگ‌شان در همین محل مشغول ‌کار هستند. به‌گفته بوشمن، آن‌ها با قد ۱.۵متری همچون انسان‌ها دارای سر، گردن، دو دست و دو پا با ۱۰ انگشت هستند. انگشتان این موجودات به‌هم چسبیده و بلندتر از انگشتان انسان‌هاست و از طریق تله‌پاتی با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. بوشمن در ادامه فاش می‌کند که این بیگانگان ساکن سیاره‌ای به  نام «کوئینتونیا» با ۶۸هزار سال نوری فاصله  از  زمین هستند و سفرشان به زمین تنها ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. این نشان می‌دهد که موجودات فضایی ظاهرا آن‌قدر پیشرفته هستند که می‌توانند با سرعتی بیش از نور بین کهکشان‌ها سفر کنند! بوشمن توضیح می‌دهد که این موجودات برای سفر به زمین، مسیر پرواز ویژه‌ای را طی می‌کنند که درنهایت با سفینه بشقابی‌شکل ۱۱.۵ متری‌شان در حوالی منطقه ۵۱ فرود می‌آیند. از آن‌جاکه سفینه آن‌ها با استفاده از نیروی ضدگرانشی کار می‌کند، پروازهای‎شان کاملا بدون صداست. وظیفه بوشمن در آزمایشگاه این مرکز، بررسی بخش‌های مختلف وسیله نقلیه فرازمینی‌ها بوده‌است. او در این گفت‌وگو اشاره می‌کند که ۱۹ نفر از همکاران زیردستش درتلاش برای مهندسی معکوس نوعی فناوری پیشرفته در بشقاب پرنده فرازمینی‌ها، جان‌شان را ازدست داده‎اند.

 آیا ادعای بوشمن باورپذیر است؟ 
عده‎ای معتقدند گفته‌های بوشمن درباره موجودات فضایی، رفت‌و‌آمد مداوم‌شان به زمین و فناوری مورداستفاده‎شان چندان عجیب نیست، به‌ویژه این‌که فردی در آستانه مرگ از گفتن دروغ سودی نمی‌برد و همین امر به ادعای این دانشمند اعتبار می‌بخشد. به‌نظر می‌رسد بوشمن قصد داشته پیش از مرگ، گوشه‌ای از حقیقت‌های دنیا را به اطلاع  مردم برساند. اگرچه واقعیت داشتن ادعاهای او هنوز اثبات نشده اما صحبت‌هایش، بخش جدایی‌ناپذیری از تاریخ یوفولوژی و ماجرای منطقه ممنوعه ۵۱ است. برخی از دانشمندان در تایید ادعای بوشمن توضیح می‌دهند که عمر زمین حدود ۴.۵ میلیارد سال بوده و در برخی نقاط جهان ۱۴میلیارد سال هم تخمین زده شده‌است و اولین نشانه‌های انسانی در زمین به حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار سال قبل برمی‌گردد. بنابراین پذیرفتن این‌که  کل هستی  تا پیش از انسان‌ها خالی از هر موجود دیگری بوده، کمی غیرمنطقی است و وجود تمدن‌های پیشرفته دور از ذهن نیست.  اما این‌که چرا دولت‌ها سعی در پنهان‌کاری درباره این موضوع دارند، شاید به این دلیل باشد که  افشای آن باعث ایجاد ناآرامی و نگرانی در جهان شود. بعضی هم معتقدند، گفته «الن استوفان» یکی از دانشمندان ناسا شاید دیجیزا تاییدی بر ادعاهای بوشمن باشد که ادعا کرده است به‌احتمال قوی ،تا دهه‌های آینده به شواهدی بسیار محکم از حیات در ماورای زمین دست خواهیم‌یافت و شاهد یک اکتشاف بسیاربزرگ خواهیم‌بود. استوفان حتی به دراختیار داشتن فناوری پیشرفته برای رسیدن به این حقیقت هم اشاره کرده‌است.
 
نویسنده : فاطمه قاسمی /روزنامه نگار
منابع: cloudnames ، gadgetnews