شرکت خودروسازی ایلیا قیمت جدید محصول شاسی بلند دایون Y5 را به نمایندگی‌ها اعلام کرد. قیمت جدید این محصول ۱,۲۴۸,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان اعلام شده است و خریدارانی که از این تاریخ اقدام به خرید خودرو نمایند شامل قیمت جدید خواهند شد.

خریدارانی که پیش از این ابلاغ این بخشنامه اقدام به نهایی کردن خرید خود نموده‌اند، دایون Y5 را با همان قیمت مصوب قبلی خودرو تحویل خواهند گرفت.

شاسی بلند دایون Y5 به عنوان یک شاسی بلند سایز متوسط هفت نفره با شاسی مستقل، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، با حجم ۱۹۹۷ سی سی و مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد.

این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت ۲۰۲ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه دارا است. یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار وظیفه انتقال نیروی تولیدی به دو دیفرانسیل را برعهده دارد.

شاسی بلند دایون Y5 محصول خودروسازی ایلیا از سطح مناسبی از تجهیزات و امکانات بهره‌مند است. آپشن‌های سیستم کنترل پایداری برند بوش آلمان، دو اربگ سرنشینان جلو، روکش چرمی تزئینات داخلی و صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، شاگرد در چهار جهت، سانروف برقی، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، فرمان هیدرولیک مجهز به کلید‌های کنترلی، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر لمسی ۸.۰ اینچی به همراه هشت بلندگو و مجهز به سیستم دوربین دید عقب، سیستم مسیریابی جهانی (GPS) ، آینه‌های جانبی تاه‌شو و گرم‌کن‌دار برقی، تهویه مطبوع دیجیتال با قابلیت کنترل جداگانه ویژه سرنشینان عقب، قابلیت انتخاب نوع سواری نرمال، اسپرت یا برفی و ارائه در شش رنگ خارجی مجزا از مهم‌ترین ویژگی‌های رفاهی و ایمنی ارائه شده در دایون Y5 است. اما نباید فراموش کنیم که به عنوان یک خودرو دو دیفرانسیل ویژه آفرود، Y5 با قابلیت انتقال نیرو دو دیفرانسیل موقف انتخابی ۴WD گیربکس کمک سنگین و قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی از امکانات دایون Y5 محسوب می‌شود.