دیجیزا/ اطلاعات نشان می دهند پس از اینکه توییتر ترامپ را از فعالیت در این شبکه اجتماعی منع کرد روند رشدش دچار نوسان شد.
توییتر برای ادامه رشد خود نیازی به دونالد ترامپ ندارد. این شرکت امروز گفت که سال ۲۰۲۰ را با ۱۹۲ میلیون کاربر در روز به پایان رساند و این رقم در ژانویه ۲۰۲۱ (ماهی که ترامپ از ورود به توییتر منع شد) به رشد خود ادامه داد.

توییتر برای ماه ژانویه رقم مشخصی برای استفاده روزانه ارائه نکرده، اما گفته است که رشد روزانه کاربران بالاتر از میانگین تاریخی چهار سال گذشته است.

جک دورسی مدیر عامل توییتر در تماس امروز خود با یکی از سرمایه گذاران، گفت: به صورت واضحی مشخص است که ما پلتفرمی هستیم که بسیار بزرگتر از همه رقبای خود است.

جزئیات انتشار درآمد سه ماه پایانی توییتر در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است که از ماه اکتبر تا پایان دسامبر را شامل می‌شود که آن هم به دلیل وجود شرایط غیرمعمول این سه ماه است. این بدان معناست که انتشار اطلاعات از ژانویه صورت نمی‌گیرد.

مشخص نیست که حضور ترامپ در طول سال‌ها چقدر باعث افزایش استفاده از توییتر شده است، اما انتظار می‌رود که داشتن رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان یک کاربر عادی احتمالا به نفع توییتر باشد.

البته اگرچه ممکن است ممنوعیت ترامپ تاثیر فوری نداشته باشد، اما توییتر هشدار می‌دهد که رشد آن احتمالا کند خواهد شد. این شرکت گفت که پس از رشد چشمگیر ما در سال ۲۰۲۰، آمار سال ۲۰۲۱ کمی بدتر به نظر می‌رسد.

توییتر پیش بینی می‌کند برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، سالانه ۲۰ درصد کاربران روزانه رشد کنند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ کاهش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

توییتر می‌گوید این کاهش سرعت به دلیل “افزایش قابل توجه همه گیری کرونا” در سال گذشته بوده است.