دیجیزا/ کمپانی هوآوی، غول شرکت‌های چینی، به نظر می‌آید قصد افتتاح بزرگ‌ترین فروشگاه خود را در خارج از چین دارد. جالب است بدانید که بزرگترین فروشگاه هواوی خارج از چین در عربستان افتتاح خواهد شد. احتمالا هدف از تاسیس این فروشگاه، تقویت فروش محصولات خود در میان تحریم های آمریکا است.

گزارش منتشر شده از خبرگزاری رویترز، می‌گوید هوآوی احتمالا این پروژه را در کشور عربستان سعودی عملی خواهد کرد.

گزارشی از سوی دولت عربستان سعوی اشاره به امضاءِ قرارداد Kaden Investment توسط هوآوی دارد. ظاهرا این قرارداد مربوط به تاسیس بزرگ‌ترین فروشگاه هوآوی در ریاض است. در صورت عملی شدن، بزرگ‌ترین فروشگاه هوآوی خارج از چین، در این شهر احداث می‌شود.

در ژوئن سال ۲۰۲۰ ، این کمپانی بزرگ‌ترین فروشگاه خود را در شانگهای چین افتتاح کرد. این فروشگاه در ساختمان Nanjing با مساحتی نزدیک به ۵۰۰۰ متر مربع واقع شده‌است. پیش از این نیز بزرگترین فروشگاه در شهر شنژن چین تاسیس شده‌بود. در هر صورت، اطلاعاتی از تاریخ افتتاح و مساحت فروشگاه در دسترس نیست. به هرحال این ایده علی‌رغم تقاضای زیاد برای محصولات دیجیتال در عربستان سعودی اتفاق خواهد افتاد. طبق گزارشات، استفاده از اینترنت در عربستان برای %۸۲.۶ از جمعیت این کشور مقدور خواهد بود؛ که نسبت به سال ۲۰۱۷ %۹.۴ افزایش خواهد یافت.

از این رو، این فروشگاه می‌تواند پُلی برای فروش مستقیم محصولات به مشتریان باشد. این اولین باری نیست که عربستان از سرمایه گذاری هوآوی در منطقه استقبال می‌کند. عربستان  سعودی پس از این که گفت استفاده از محصولات هوآوی آزاد است، در اکتبر ۲۰۲۰ تفاهم‌نامه‌ای با این شرکت امضا کرد.

هوآوی به دلیل تحریم‌ها، برای حفظ مشتریان و میزان فروش خود در خارج از چین با چالش‌های متعددی مواجه شده‌است. همچنین مقام بزرگ‌ترین مارک تلفن جهان را از دست داده‌؛ و در تأمین فناوری ۵G برای کشورهای دیگر نیز (به دلیل فشار ایالات متحده) به مشکل برخورده‌است.

هوآوی باید قدردان این موضوع باشد که عربستان سعودی برخلاف میل خود، قصد همکاری با این شرکت را دارد. برای اطمینان بهتر است به “امضا قرارداد برای استفاده از فناوری ۵G توسط کشورهای حوزه خلیج‌فارس” هم اشاره داشت.

نظر شما چیست؟ آیا این گام منجر به پیشرفت روزافزون هوآوی می‌شود یا خیر؟