شرکت‌های مطرح حوزه فناوری همواره برای جبران برخی از مشکلات و نقص و کمبودهای خود، هدایای کوچکی به کاربران اختصاص می‌دهند. این مسئله موضوع جدیدی نیست و بارها شاهد آن بوده‌ایم. به تازگی شاهد اعطای اعتبار ۱۰۰ دلاری گوگل پلی به برخی از خریداران پیکسل ۶ توسط گوگل هستیم.

گوگل به کسانی که قرار بود قبل از کریسمس پیکسل ۶ جدید خود را دریافت کنند، ۱۰۰ دلار اعتبار گوگل استور قول می دهد، اما نمی گیرند
اگر قصد داشته‌اید پیکسل ۶ یا پیکسل ۶ پرو خود را در ماه نوامبر یا اوایل دسامبر سفارش دهید و لذت تجربه یک گوشی پیکسل را در برای سال جدید داشته باشید، متاسفانه باید اطلاع دهیم که گوگل برای تولید واحدهای کافی از این دو گوشی جدید، در حال گذراندن بدترین زمان خود است. به برخی از افرادی که یکی از دستگاه‌های جدید گوگل را سفارش داده بودند، تاریخ تحویل احتمالی در حدود شب کریسمس داده شد. اما حالا گوگل اعلام کرده است که نمی‌تواند در این تاریخ سفارش مشتران را ارسال کند.

این مشتریان به‌ جای دریافت پرچمدار جدید اندرویدی خود، ایمیلی با عنوان “متاسفیم! سفارش فروشگاه Google شما به تاخیر افتاد” دریافت کردند. گوگل در این ایمیل گفته شده است که “ما برای شما به عنوان یک مشتری ارزش قائل هستیم و استانداردهای بالایی برای ارائه خدمات به شما داریم. حالا ما به آن عمل نکرده‌ایم و بسیار متاسفیم. لطفا اعتبار ۱۰۰ دلاری فروشگاه گوگل را به عنوان یک حرکت عذرخواهی کوچک از ما بپذیرید. از خرید شما قدردانی می‌کنیم و باید بدانید که دفعه بعد بهتر عمل خواهیم کرد.”

گوگل می‌گوید که این اعتبار به حساب تمام کسانی که به خاطر این تاخیر موفق به دریافت گوشی هوشمند خود برای شب کریسمس نشده‌اند، اضافه می‌شود. همچنین به افرادی که برای تحویل سریع‌تر، مبلغی را پرداخت کرده‌اند، آن مبلغ پرداختی به مشتریان بازگردادنده خواهد شد. مشتریان همچنین می‌توانند سفارش خود را لغو کنند و یک گوشی اندرویدی دیگر خریداری کنند.

ایمیل نا امید کننده شرکت گوگل به خریداران پیکسل ۶
اخبار مربوط به این ایمیل گوگل برای اولین بار در ردیت مشاهده شد. یکی از مشترکین پیکسل گوگل در این شبکه اجتماعی، در مورد پیکسل ۳ خود نوشته بود که صفحه نمایش آن شکسته و غیرقابل استفاده بود. این باعث شد تا این کاربر بدون تلفن همراه بماند و همان تحویل سریعی را که چندین سال پیش هنگام خرید پیکسل ۳ تجربه کرده بود، انجام دهد. در عوض، او مجبور شد با یک تماس تلفنی ناامید کننده با خدمات مشتریان گوگل روبرو شود که آن را در پست خود در ردیت توضیح داد.

او می‌گوید که “صحبت کردن با سرویس فروشگاه آن‌ها، موضوعی آزاردهنده است. شما یک سوال مستقیم مطرح می‌کنید و آن‌ها یک پاسخ دیگر به شما می‌دهند. به همین دلیل، من از آن‌ها پرسیدم که سفارش من دقیقا در چه تاریخی ارسال می‌شود؟ منظور من محدوده و تاریخ تحویل احتمالی نیست، یعنی چه زمانی سفارش من به صورت فیزیکی ارسال می‌شود؟ آن‌ها پاسخ دادند که تاریخ تحویل سفارش شما مابین ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ و ۴ ژانویه ۲۰۲۲ است. اما این اعتبار را می‌توان برای خرید نسل دوم Pixel Stand استفاده کرد.”

در نهایت، این کاربر توانست تاریخ تحویل احتمالی را تا ۲۸ دسامبر کاهش دهد. تاریخ ارسال اولیه وی ۲۳ دسامبر بود و برخی از شما احتمالا فکر می‌کنید که پنج روز آنقدرها هم نباید بد باشد. اما خودتان تصور کنید گذراندن پنج روز بدون یک گوشی هوشمند چگونه است؟ چند نفر از شما می‌توانید پنج ساعت را بدون گوشی بگذرانید؟

هدیه گوگل به کاربران چه ارزشی خواهد داشت؟
کسانی که اعتبار ۱۰۰ دلاری فروشگاه گوگل را دریافت می‌کنند، احتمالا بخواهند با خرید یک قاب، محافظ صفحه یا نسل دوم Pixel Stand از آن به خوبی استفاده کنند. این وسیله جانبی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو قادر است دستگاه شما را با توان ۲۳ وات، به سرعت شارژ کند. همچنین Pixel Buds و بسیاری از تلفن‌های دارای گواهی Qi را شارژ می‌کند و مجهز به یک فن داخلی است که هنگام پخش ویدیو یا برقراری تماس ویدیویی، گوشی شما را خنک می‌کند.

به گفته phonearena، مقصر اصلی این تاخیر بهبوهه همه گیری کرونا است که مشکلات زیادی در زنجیره تامین شرکت‌های مختلف ایجاد کرده است. این موضوع به نوبه خود باعث تأخیر در تولیدات بسیاری از تولید کنندگان شده است، نه فقط برای کسانی که گوشی‌های هوشمند یا سایر محصولات فناوری تولید می‌کنند. 

خانواده پیکسل ۶ از همان اشکالات نرم‌افزاری پس از انتشار رنج می‌برد که اکثر پیکسل‌های جدید نیز دچار آن شده‌اند. اشکالات برخی از آن‌ها قبلا توسط گوگل از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری رفع شده و متأسفانه برخی از آپدیت‌های نرم‌افزاری، همان طور که قبلا به آن اشاره شد، مشکلات جدیدی ایجاد کرده‌اند. تجربه گذشته کاربران با Pixel 2 XL نشان می‌دهد که گوگل به زودی همه باگ‌ها را از برطرف می‌کند.

نظر شما در مورد اعطای اعتبار ۱۰۰ دلاری گوگل پلی به خریداران پیکسل ۶ چیست؟ آیا گوشی پرچمدار جدید گوگل را خریداری کرده‌اید؟ شما به چه مشکلات یا باگ‌هایی در این دستگاه روبرو شدید؟