دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

اعزام توریست فضایی به فضا با بالن غول پیکر

اعزام توریست فضایی به فضا با بالن غول پیکر

دیجیزا/ تعدادی از شرکت‌های فضایی در حال ساخت موشک‌هایی هستند که بتوانند توریست‌ها را به مدار زمین بفرستند اما آخرین شرکتی که به این رقابت پا گذاشته قصد دارد این کار را با یک بالون بزرگ انجام دهد.
شرکت نوپای اسپانیایی “زیرو ۲ اینفینیتی”(Zero ۲ Infinity) می‌خواهد با استفاده از یک بالون هلیومی با قطر ۴۲۰ فوت(۱۲۸) متر افراد را به ارتفاع ۱۳۰ هزار فوتی(۳۹ کیلومتری) سطح زمین ببرد.

این سفر به طور کلی شش ساعت طول خواهد کشید. این شرکت از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۹ در حال کار بر روی این ایده است و اکنون به زمان آغاز بلیت فروشی برای این سفر به قیمت ۱۳۲ هزار و ۴۸۳ دلار نزدیک می‌شود. شرکت‌های دیگر کمتر از ۲۵۰ هزار دلار برای این سفر نخواهند گرفت.

شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) ایلان ماسک(Elon Musk)و بلو اوریجین(Blue Origin) جف بزوس(Jeff Bezos) هر دو به توریسم فضایی توجه زیادی دارند و در این زمینه پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند. اما با این حال هیچ‌ کدام هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند و راه را برای شرکت‌های دیگر باز گذاشته‌اند تا پا به این رقابت بگذارند.

طبق گزارش بیزینس اینسایدر شرکت “زیرو۲اینفینیتی” اولین آزمایشش را در سال ۲۰۱۲ با ارسال یک ماکت انسان‌نما درون یک کپسول متصل به یک بالون انجام داد. سپس پنج سال بعد این شرکت نمونه‌ی اولیه خود به نام بلوستار(Bloostar) را که یک فضاپیمای دوبخشی شامل یک موشک و یک بالون بود به کار گرفت.

پیش از هر پرتاب آزمایش‌های علمی مثل اندازه‌گیری جو و میزان آلودگی انجام خواهد گرفت. زیرو۲اینفینیتی تنها شرکتی نیست که می‌خواهد از بالون برای رفتن به فضا استفاده کند. شرکت اسپیس پرسپکتیو(Space Perspective) در ماه ژوئن اعلام کرد که در حال ساخت فضاپیمای نپتون خود است که می‌تواند ۹ نفر را به علاوه یک مخزن مواد غذایی کوچک درون محفظه‌ای با پنجره‌های بزرگ به فضا ببرد. این شرکت نوپا قصد دارد تا توریست‌ها را درون یک کپسول متصل به یک بالون به ارتفاع ۱۰ هزار فوتی( سه کیلومتری) در استراتوسفر ببرد.

پروازهای آزمایشی بدون سرنشین این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و این شرکت امیدوار است بتواند در سال ۲۰۲۴ بلیت‌هایش را به قیمت ۱۲۵ هزار دلار یعنی ۱۰ هزار دلار ارزان‌تر از زیرو۲ بفروشد. به هر حال دیدن گزینه‌های ارزان‌تر برای سفر به فضا جالب خواهد بود.

شرکت اسپیس‌ایکس تا کنون سه نفر را برای سفر به ایستگاه بین‌المللی فضا ثبت نام کرده است که هر کدام قرار است ۵۵ میلیون دلار پرداخت کنند.

شرکت بلو اوریجین نیز قصد دارد افراد را به فضا ببرد اما این سفرها تنها چندساعت طول خواهند کشید و قیمت آن‌ها ۲۰۰ هزار دلار است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *