کلیک/ شرکت مایکروسافت به زودی قابلیت پیش بینی متن را به برنامه Outlook اضافه می کند. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت بوده و علاوه بر صرفه جویی در زمان از بروز مشکلات تایپی و دستور زبانی نیز جلوگیری می کند.

مایکروسافت در حال آماده سازی ویژگی جدید برای برنامه Outlook است که سرعت نوشتن و ارسال پیام ها در ویندوز و موبایل را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. این ویژگی که Text Prediction یا پیش­ بینی متن نام دارد، هم اکنون در نسخه وب اوت لوک  قابل دسترس بوده و به زودی روی سایر پلتفرم ها نیز عرضه می شود.

قابلیت پیش بینی متن اوت لوک مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت بوده و بسیار شبیه به ویژگی Google’s Smart Compose کمپانی گوگل است. بدین ترتیب که برنامه ابتدا عبارت های تایپ شده را شناسایی کرده و بعد متناسب با آن، کلمات لازم برای پایان جمله را به شما پیشنهاد می کند.


برای بهره مندی از این ویژگی در ویندوز ۱۰، باید برنامه Outlook را باز کرده و سپس با فشردن کلید Tab، متن پیشنهادی را انتخاب کنید. اگر متن پیشنهادی، با متن مورد نظر شما تفاوت داشت، به تایپ کردن ادامه دهید.

قابلیت پیش بینی متن با درک مطلب و پیشنهاد دادن الگوهای گفتاری متداول می تواند علاوه بر صرفه جویی در زمان، از غلط املایی، اشتباهات تایپی و قوانین مربوط به دستور زبان نیز جلوگیری کند. ظاهرا مایکروسافت در نظر دارد تا این ویژگی را به صورت پیش فرض در برنامه خود قرار دهد. با این حال کاربران قادر خواهند بود تا در صورت تمایل، با مراجعه به بخش تنظیمات برنامه، آن را غیر فعال کنند.

دارندگان دستگاه های اندرویدی و iOS نیز به احتمال زیاد در فوریه ۲۰۲۱، قابلیت استفاده از ویژگی جدید Outlook را خواهند داشت. بدین ترتیب که کاربر تنها با کشیدن انگشت خود روی صفحه، می تواند متن های پیشنهادی برای اتمام جمله را مشاهده کند.