دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

“اسپیس‌ایکس” هت‌تریک کرد

“اسپیس‌ایکس” هت‌تریک کرد

شرکت فضایی “اسپیس‌ایکس” در ماموریت صبح امروز یک ماهواره ارتباطی را برای شرکت گلوبال‌استار (Globalstar) به مدار برد و با انجام این پرتاب سومین پرتاب خود را طی ۳۶ ساعت رقم زد.
 به نقل از اسپیس، ‌ “اسپیس‌ایکس”(SpaceX) به تازگی در ماموریتی قابل توجه سه ماموریت فضایی متوالی به انجام رسانده است.

یک موشک دو مرحله‌ای “فالکون ۹” از ایستگاه پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در روز یکشنبه(۱۹ ژوئن) در ساعت ۱۲:۲۷ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۸:۵۷ به وقت ایران) به فضا پرتاب شد و یک ماهواره ارتباطی را برای شرکت “گلوبال‌استار” مستقر در “لوئیزیانا” به مدار زمین برد.

اولین مرحله از این موشک ۱۰ دقیقه پس از بلند شدن، برای فرودی عمودی بر سکوی شناور “فقط دستورالعمل‌ها را بخوان”(Just Read The Instructions) “اسپیس‌ایکس” که در اقیانوس اطلس در نزدیکی سواحل فلوریدا مستقر است، به زمین بازگشت. طبق برنامه این ماهواره حدود یک ساعت و ۵۰ دقیقه پس از پرتاب در مدار قرار گرفت.

"اسپیس‌ایکس" هت‌تریک کرد

این سومین ماموریت “اسپیس ایکس” در کمتر از ۳۶ ساعت بود. این شرکت ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک خود را روز جمعه(۱۷ ژوئن) از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به مدار پرتاب کرد و یک ماهواره راداری را برای ارتش آلمان از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا در روز شنبه(۱۸ ژوئن) به فضا فرستاد.

ماموریت روز جمعه رکورد جدیدی در استفاده مجدد از موشک برای “اسپیس‌ایکس” به ثبت رساند. مرحله اول فالکونی که در این روز به پرواز در آمد پیش از این ۱۲ پرتاب به انجام رسانده بود.

“اسپیس‌ایکس” در سال جاری حقیقتا سرعت پرتاب‌های خود را افزایش داده است. پرواز صبح امروز بیست و ششمین پرتاب این شرکت در سال ۲۰۲۲ بوده در حالی که سال میلادی جاری هنوز به نیمه خود نرسیده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *