دیجیزا/اسپیس اکس مجوز ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کانادا را از مقامات این کشور گرفت.

اسپیس اکس سرانجام چراغ سبز ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کانادا را از دولت این کشور گرفت و به زودی دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای مناطق دورافتاده فراهم می‌کند. اسپیس اکس همچنین از برنامه‌های خود برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در کشورهای دیگر خبر می‌دهد.

آژانس نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا (ISED) مجوزهای لازم برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را صادر کرد. «Navdeep Bains»، سخنگوی این آژانس می‌گوید اسپیس اکس بوسیله این مجوز می‌تواند اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای را برای ساکنین مناطق روستایی و جوامع دوردست کانادا ارائه کند.


Bains می گوید دسترسی به اینترنت پرسرعت دیگر تجملاتی نیست و دولت کانادا بهره مندی از اینترنت پرسرعت را ضروری می‌داند. وی افزود دنیاگیری ویروس کرونا اهمیت ارتباطات دیجیتالی را نشان داد و مردم کانادا بیش از هر زمان دیگری از فضای مجازی برای کار، یادگیری و برقراری ارتباط با دوستان و اعضای خانواده استفاده می‌کنند.

اسپیس اکس به تازگی ارائه آزمایشی سرویس استارلینک در ایالات متحده را آغاز کرده و برخی از کاربران دستیابی به سرعت بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را گزارش کرده‌اند. حال این شرکت می‌خواهد برنامه آزمایش سرویس استارلینک را گسترش داده و آن را در کانادا هم ارائه کند.

اسپیس اکس ابتدا سرویس استارلینک را برای ساکنین مناطقی که در نزدیکی مرز کانادا با آمریکا زندگی می‌کنند ارائه می‌کند و پس از دریافت مجوز برای احداث ایستگاه‌های زمینی، دسترسی به این سرویس درمناطق بیشتری امکان پذیر خواهد شد.

کاربران کانادایی می‌توانند با مراجعه به سایت اسپیس اکس و پرداخت اشتراک ماهانه ۹۹ دلار و همچنین هزینه دیش و مودم ۴۹۹ دلار برای دریافت سرویس استارلینک ثبت نام کنند.