طبق اعلام اسپاتیفای، یکی از استودیوهای قدیمی پادکست این شرکت موسوم به Studio 4 به‌زودی تعطیل خواهد شد.
   
اخیراً محتوای پادکست بیش از هر زمان دیگر محبوب شده‌اند و شرکت‌های بزرگ فناوری در حال رقابت در این زمینه هستند. اسپاتیفای نیز سرمایه‌گذاری زیادی در این صنعت روبه‌رشد کرده و چندین استودیو بزرگ را نیز خریده است. بااین‌حال، ظاهراً غول استریم موسیقی جهان در اقدامی عجیب قصد دارد Studio 4، یکی از استودیوهای مهم پادکست خود را تعطیل کند.

ورج گزارش می‌دهد که اسپاتیفای به کارمندان شاغل در بخش مرتبط گفته است که استودیو ۴ بعد از ۲۱ ژانویه تعطیل خواهد شد. درواقع، این تنها استودیو پادکست اسپاتیفای محسوب نمی‌شود؛ اما بسیار از برنامه‌های مهم این شرکت در استودیو یادشده تولید می‌شود. در این گزارش، آمده است که کارمندان شرکت از این اقدام شوکه و برخی از آ‌ن‌ها در موقعیت‌های دیگری منصوب یا کلاً اخراج شده‌اند.

تا این لحظه، اسپاتیفای از اظهارنظر درباره‌ی دلیل تعطیلی استودیو ۴ خودداری کرده و تنها در یادداشتی داخلی گفته است که اسپاتیفای این تصمیم را برای کمک به ادامه‌ی پیشرفت شرکت گرفته است. به‌نظر می‌رسد که اغلب کارکنان از این موضوع بسیار خشمگین و ناراضی هستند.

مشخص نیست که سرنوشت برنامه‌های تولیدی استودیو مذکور چه خواهد شد؛ اما این احتمال وجود دارد که بعضی از آن‌ها لغو نشوند. برای مثال، اکانت رسمی توییتر پادکست Dissect اعلام کرده است که این پادکست لغو نمی‌شود و پخش آن طبق معمول در اسپاتیفای ادامه خواهد داشت.