دیجیزا/ به نظر می‌رسد شرکت سونی آنقدر با برنامه و حساب شده برای نسل بعد برنامه‌ریزی کرده است که حتی برای تک تک رویدادهای خود اسم رمز دارد. مراسم بعدی سونی با نام رمز نیمبل (Project Nimble) که به معنای چالاک یا “حرکت سریع به مانند برق” است شناخته می‌شود. بنابراین در تمامی این مدت آن‌ها این رویداد و احتمالاََ رویدادهای بعدی را مشخص کرده‌اند و با توجه به نام‌گذاری احساس می‌شود که پروژه‌ی چالاک یک واکنش سریع به استراتژی مایکروسافت باشد.

چنین انتخابی مطمئناََ با رونمایی‌های ناگهانی مایکروسافت در هفته‌ی گذشته ارتباط دارد و اجرا کردن پروژه‌ی چالاک مطمئناََ به واکنش سریع آن‌ها اشاره دارد. مطمئناََ این پروژه برای مدت‌ها آماده و شرکت سونی منتظر موقعیت مناسب بوده است. حالا که شرکت سونی تمامی اطلاعات و برگ‌های برنده‌ی اکس‌باکس را می‌داند قصد دارد دست خود را رو کند.

همان‌طور که بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند شرکت سونی از همان ابتدا قصد نداشت اطلاعات حیاتی خود را بدون پرده‌برداری از محتویات جدید به اشتراک بگذارد. آن‌ها پنجشنبه‌ی این هفته ساعت ۰۰:۳۰ یک رویداد ۴۰ دقیقه‌ای خواهند داشت که شامل عناوین دوره‌ی عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ می‌شود. اگرچه آن‌ها به طور رسمی تایید نکردند که قیمت یا تاریخ عرضه اعلام می‌شود یا خیر اما ما انتظار داریم که این اتفاق رخ دهد چرا که برای رویداد قبلی نیز تایید نکرده بودند شکل ظاهری کنسول به نمایش گذاشته می‌شود اما این اتفاق رخ داد.

اگرچه هنوز چند روز تا برگزاری رویداد زمان باقی مانده است اما این فرایند حفظ اطلاعات از سوی سونی تحسین برانگیز است چرا که کوچک‌ترین جزئیاتی از محتویات در نظر گرفته شده از سوی آن‌ها در دست نداریم. چندی پیش طراح ارشد صداگذاری پلی‌استیشن در توییتی اعلام کرده بود که حتی او از همه‌ی پروژه‌های پلی‌استیشن ۵ اطلاع ندارد.

آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که از آن‌جایی که این پروژه با نام چالاک شناخته می‌شود و بیش از ۴۰ دقیقه نخواهد بود بنابراین ممکن است شایعه‌ی برگزاری رویداد سونی در PAX Online حقیقت داشته باشد و شرکت سونی در آن رویداد به طور کامل سخت‌افزار و رابط کاربری دستگاه را برای مخاطبین تحلیل و بررسی کند.