دیجیزا/ به گفته دانشمندان، محققان در کاستاریکا ( آمریکای مرکزی) قرار است با استفاده از آنتی بادی‌های ایجاد شده در اسب‌های آلوده به ویروس کرونا، روش درمانی ارزان و جدید را به وجود آورند.

موسسه کلودومیرو پیکادو (IPC) دانشگاه کاستاریکا یک موسسه توسعه یافته است که داروی آنتی بادی اسب را روی ۲۶ بیمار آزمایش کرده است.

مقامات کاستاریکا امیدوارند که اگر نتایج حاصل از این مطالعات دلگرم کننده باشد، می‌توانند به طور گسترده تری درمان را در بیمارستان‌ها آغاز کنند. در کاستاریکا ۴۷۱ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند.

آلبرتو آلاپه، هماهنگ کننده این پروژه گفت:  این محصول جان انسان‌ها را  تا زمانی که واکسن به مردم برسد، نجات می‌دهد. ما این کار را با منابع خود انجام می‌دهیم، بدون اینکه در صف‌های دیگر بایستیم یا در برابر کشور‌های دیگر رقابت کنیم، همانطور که در واکسن‌های احتمالی مشاهده می‌شود.

تلاش‌های مشابهی نیز در آرژانتین و برزیل در جریان است، دانشمندان در بلژیک نیز از لاما‌ها برای تولید آنتی بادی استفاده می‌کنند.

محققان کاستاریکا می‌گویند؛ روش آن‌ها برای درمان کووید ۱۹ مبتنی بر تجربه استفاده از آنتی بادی‌های اسب برای ایجاد ضد زهر‌های مار است.

این دانشمندان کاستاریکایی قرار است زمانی که به آنتی بادی‌های فراوان دست یافتند، آن را به عنوان ماده اولیه سِرم برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار بدهند.

آن‌ها پروتئین ویروس را از چین و انگلیس وارد کردند و آن را به شش اسب از ۱۱۰ اسب که IPC برای تست استفاده می‌کند، تزریق کردند.