گفته می‌شود تیم توسعه دهنده WhatsApp در تازه‌ترین اقدامش در حال کار روی بخش استاتوس واتساپ است تا ظاهر جدیدی به این بخش محبوب ببخشد.

با این که مدت‌ها واتساپ در رقابت با پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام عملکرد ضعیفی داشت، حالا متا که مالک واتساپ است در تلاش است تا با ارائه قابلیت‌های جدید و بهبود ویژگی‌های موجود، وضع این پیام‌رسان را بهتر کند. جدیدترین ویژگی در حال توسعه واتساپ، مربوط به بخش استاتوس است. در آینده‌ای نزدیک بخش استاتوس واتساپ به ویژگی ری‌اکشن با استفاده از اموجی‌ها مجهز خواهد شد. چنین ویژگی را پیش از این در بخش استوری‌های تلگرام شاهد بوده‌ایم. قابلیت‌های مهم دیگری هم به این بخش از پیام‌رسان واتساپ خواهند آمد.

بخش استاتوس واتساپ در آینده چطور خواهد بود؟
آن طور که WABetaInfo اعلام کرده، در آینده زمانی که کاربری یک استاتوس جدید منتشر کند، این استاتوس به طور مستقیم در بخش چت‌ها نیز قابل مشاهده خواهد بود. همچنین زمانی که کاربران در حال جستجوی چت‌ها و پیام‌ها هستند که می‌توانند استاتوس‌ها را ببینند.

در صورتی که کاربر روی یک گفتگو کلیک کند، به بخش پیام‌ها منتقل خواهد شد. اما اگر کاربر روی عکس پروفایل کاربری دیگر بزند و آن کاربر یک استاتوس جدید به اشتراک گذاشته باشد، استاتوس او به نمایش در خواهد آمد. واتساپ امیدوار است با اعمال این تغییرات، سرانجام افراد بیشتری به استفاده از بخش استاتوس روی بیاورند. منابع ما اعلام کرده‌اند این ویژگی فعلا در حال توسعه برای نسخه دسکتاپ برنامه واتساپ است. البته پس از توسعه این قابلیت برای دسکتاپ، کاربران سیستم عامل‌های اندروید و iOS هم می‌توانند آن را تجربه کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بخش استاتوس در واتساپ، امکان ری‌اکت به پیام‌ها با استفاده از اموجی به صورت مستقیم است. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند کاربران با استفاده از هشت اموجی، می‌توانند به استاتوس دیگران واکنش نشان بدهند. متاسفانه ریکشن‌ها در بخش چت و به عنوان یک پیام به نمایش در خواهند آمد. گفته می‌شود تیم توسعه واتساپ در حال کار کردن روی این ویژگی است تا ریکشن‌ها به صورت یک پیام معمولی به نمایش در نیایند.

هنوز زمان دقیقی برای آمدن ویژگی‌های جدید به بخش Status مشخص نشده اما با توجه به تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار این قابلیت‌ها به صورت بتای گسترده و در نهایت پایدار باشیم. برای دسترسی به آخرین اخبار درباره این پیام‌رسان و آپدیت‌هایش، دیجیزا را شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.