دیجیزا/ به گفته یکی از مدیران ارشد آژانس هواپیمایی اروپا، احتمالا تا سال ۲۰۲۵ یا حتی اوایل سال ۲۰۲۴ سامانه حمل و نقل هوایی با تاکسی پرنده الکتریکی کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، «پاتریک کی» مدیر اجرایی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) این خبر را اوایل هفته جاری در یک رویداد آنلاین اعلام کرده است. او همچنین عنوان کرده که ظرف پنج سال آینده امکان سفر با هواپیماهای بدون سرنشین خودران نیز فراهم می شود و انتظار می‌رود توسعه هواپیماهای بزرگتر نیز به زودی آغاز شود.

EASA به تازگی در مورد نحوه مدیریت بر پرواز‌های بدون سرنشین همکاری خود را با برخی شرکت‌ها آغاز کرده است. طبق گفته این مقام ارشد، آژانس هواپیمایی همچنین با اداره هوانوردی فدرال ایالت متحده و دیگر نهادهای نظارتی بین المللی نیز همکاری نزدیکی دارد.

پاتریک کی در اظهارات خود عنوان می‌کند که شروع کار با وسایل نقلیه‌ای مانند تاکسی هوایی آسان‌تر است، زیرا اندازه آن‌ها کوچکتر است. او در ادامه عنوان می‌کند: «در حال حاضر بیش از آنچه گفته شده پروژه جلوتر نرفته است. پیاده سازی چنین پروژه‌ای نیاز به برنامه ریزی و بررسی فراوان دارد. چنین پروژه‌هایی پیچیدگی‌هایی دارند.»

این مقام ارشد در آژانس هوایی امیدوار است که در کشورهایی اروپایی به زودی و ظرف چند سال آینده از تاکسی‌های هوایی برای حمل و نقل مسافران استفاده شود. تاکنون نظرسنجی‌های مختلفی در مورد استفاده از سامانه حمل و نقل شهری با استفاده از تاکسی‌های پرنده انجامخ شده است.در نتایج نظرسنجی انجام شده توسط EASA در مورد سفر با تاکسی پرنده، بیش از ۴۰۰۰ پاسخ‌دهنده از شش شهر مختلف اروپا شرکت کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از شهروندان نگرش اولیه مثبت به این موضوع دارند و می‌گویند با استفاده از این سیستم می‌توان به راهکارهای خوبی برای موارد اضطراری و حمل‌ونقل اورژانسی دست یافت. به علاوه این پاسخ دهندگان می‌گویند وسایل نقلیه‌ای که از شهرهای شلوغ عبور می‌کنند، باید استانداردهای سختگیرانه ایمنی به مرحله بهره برداری برسند و همچنین موضوع آلودگی صوتی نیز در مورد آنها باید مورد توجه قرار گیرد.