دیجیزا/ اسپیس اکس نسخه جدید کپسول بدون سرنشین دراگون را به منظور ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی با موفقیت به فضا پرتاب کرد.
غروب یکشنبه به وقت ایران نسخه جدید کپسول بدون سرنشین دراگون سوار بر راکت فالکن ۹ از مرکز فضایی کندی به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب شد. تقریباً ۹ دقیقه پس از پرتاب، بوستر راکت با موفقیت روی کشتی خودران در اقیانوس اطلس فرود آمد. پرتاب ابتدا قرار بود شنبه انجام شود، ولی به خاطر شرایط نامناسب جوی به روز یکشنبه موکول شد.
این مأموریت که CRS-21 نام دارد، بیست و یکمین مأموریت ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی توسط اسپیس اکس و صدمین پرتاب موفق راکت فالکن ۹ محسوب می‌شود. کپسول دراگون محموله‌ای به وزن تقریباً ۳ تن شامل مایحتاج فضانوردان و همچنین محموله‌های علمی و تحقیقاتی را به ایستگاه برد. این کپسول حدوداً ۲۴ ساعت بعد به ایستگاه می‌رسد.

جالب است بدانید برای اولین بار دو کپسول دراگون کنار ایستگاه فضایی بین المللی پهلو می‌گیرند. کپسول دراگون دیگر با نام «تاب‌آوری» که نسخه سرنشین دار به شمار می‌رود، اواخر آبان ماه چهار فضانورد را به این ایستگاه حمل کرد. نسخه جدید کپسول بدون سرنشین دراگون برتری‌هایی نسبت به نسخه قبلی داشته که از جمله آنها می‌توان به فضای جادارتر و ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر در حمل محموله‌های علمی اشاره کرد.

از محموله‌های علمی قابل توجه این مأموریت می‌توان به BioAsteroid اشاره کرد. این محموله علمی به آژانس فضایی اروپا تعلق داشته و قرار است تأثیر ریزگرانش بر تکنیکی به نام «بیوماینینگ» (استخراج عناصر از سنگ‌ها با استفاده از میکروارگانیسم ها) را بررسی کند.

این کپسول همچنین اولین محموله آزمایش داروی کووید-۱۹ را به منظور بهبود اثربخشی داروی ضدویروس «رمدیسویر» به ایستگاه برد. محموله مهم دیگر، اولین هوابند یا Airlock خصوصی ایستگاه فضایی بین المللی است. این هوابند ظاهری شبیه به یک کاسه بزرگ داشته و از آن برای ارسال محموله‌ها از درون ایستگاه به فضای بیرون استفاده خواهد شد.