دیجیزا/ گوگل فایبر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سرویس اینترنت ۲ گیگابیت ‌بر ثانیه را برای ساکنین شهرهای نشویل و هانتسویل در آمریکا با قیمت ماهانه‌ ۱۰۰ دلار در دسترس قرار داده است. 
   
گوگل  فایبر (Google Fiber)، یکی از زیرشاخه‌های واحد تجاری Access در شرکت آلفابت، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سرویس اینترنت دو گیگابیت ‌بر ثانیه‌ را در شهر نشویل ایالت تنسی و شهر هانتسویل ایالات آلاباما «به‌صورت گسترده در دسترس قرار داده است». گوگل فایبر پیش‌تر در سال جاری میلادی، آزمایش‌های مربوط به سرویس اینترنت دو گیگابیت ‌بر ثانیه را در شهرهای نشویل و هانتسویل انجام داده بود.

مشتریان جدید و فعلی گوگل فایبر در نشویل و هانتسویل می‌توانند سرویس یک گیگا‌بیت ‌بر ثانیه را با قیمت ۷۰ دلار در ماه یا سرویس دو گیگابیت ‌بر ثانیه را با قیمت ۱۰۰ دلار در ماه تهیه کنند. گوگل فایبر می‌گوید سرویس دو گیگابیت‌ بر ثانیه برای «کاربران حرفه‌ای، جدیدترین دستگاه‌ها و خانه‌های هوشمند پیشرفته که زیاد از اینترنت استفاده می‌کنند» طراحی شده است. سرویس دو گیگابیت ‌بر ثانیه به‌ همراه روتر ویژه‌ی گوگل فایبر با نام Google Fiber Multi-Gig Router که از استاندارد وای فای ۶ استفاده می‌کند به مشتریان ارائه می‌شود.

گوگل فایبر در سال ۲۰۱۰ با سرویس یک گیگابیت ‌بر ثانیه راه‌اندازی شد و امروزه سرویس اینترنت را در بیش از ۱۲ شهر ایالات متحده‌ی آمریکا ارائه می‌دهد. آن‌ دسته از مشتریانی که به سرویس گوگل فایبر علاقه‌مند هستند اما در نشویل یا هانتسویل حضور ندارند، می‌توانند برای آزمایش سرویس دو گیگابیت ‌بر ثانیه این شرکت از طریق برنامه‌ی Trusted Tester، ثبت ‌نام کنند. 

دیدگاه شما درباره‌ی این خبر چیست؟