دیجیزا/ مایکروسافت با انتشار آپدیت حذف دستی ادوبی فلش پلیر از ویندوز پروسه پاکسازی این نرم افزار و متعلقات آن را از اکوسیستم خود شروع کرد.

مایکروسافت پروسه حذف ادوبی فلش از اکوسیستم خود را با انتشار آپدیت دستی برای ویندوز ۱۰ و ۸.۱ آغاز کرد. اینترنت اکسپلورر ۱۱ و نسخه قدیمی مرورگر اج پشتیبانی از ادوبی فلش را در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۱۳۹۹) متوقف می‌کنند و نسخه جدید اج نیز از ژانویه ۲۰۲۱ به پشتیبانی از آن خاتمه می‌دهد.

مایکروسافت اعلام کرد که پس از ۱۱ دی ماه این شرکت دیگر بروزرسانی امنیتی ادوبی فلش پلیر برای برای اینترنت اکسپلورر ۱۱ و نسخه قدیمی اج را منتشر نمی‌کند. این شرکت اضافه کرد که از ژانویه ۲۰۲۱ فلش پلیر به طور پیش‌فرض غیرفعال خواهد شد و تمامی نسخه‌های قدیمی‌تر از KB4561600 که در ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شده‌اند مسدود خواهند شد. علاوه بر این منابع قابل دانلود مرتبط با فلش پلیر که در سرورهای مایکروسافت میزبانی شده‌اند نیز از دسترسی خارج می‌شوند.

مایکروسافت برای حذف دستی فلش پلیر آپدیت KB4577586 را منتشر کرده است. مایکروسافت اضافه می‌کند که این آپدیت به زودی از طریق‌ بخش Windows Update به عنوان یک بروزرسانی اختیاری قابل دانلود خواهد شد. مایکروسافت افزود از تابستان سال ۲۰۲۱ تمام APIها، Group Policyها و اینترفیس‌های کاربری که به طور ویژه رفتار ادوبی فلش پلیر را مدیریت می‌کنند را با انتشار آپدیت حذف می‌کند.

مایکروسافت تأکید می‌کند که همچنان به انتشار آپدیت‌های امنیتی و حفظ سازگاری ویندوز و مرورگرهای این شرکت با ادوبی فلش پلیر تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهد.

برای دانلود آپدیت KB4577586 می‌توانید به سایت مایکروسافت مراجعه کنید. مایکروسافت هشدار می‌دهد که این آپدیت پس از نصب قابل حذف نیست، بنابراین اگر پس از پاک کردن فلش پلیر نیاز به استفاده از آن پیدا کردید باید سیستم را از طریق System Restore به قبل از نصب آپدیت عقب برده و یا ویندوز را دوباره نصب کنید.