به تازگی سازمان فضایی ناسا اعلام کرد که عملیات راهپیمایی فضایی پیش بینی شده در ایستگاه فضایی بین المللی به دلیل خطر زباله های فضایی به تعویق افتاده است.
 افزایش حجم اشیا سرگردان در مدار زمین را می توان یکی از مهم ترین موانع موجود در مسیر ماموریت های فضایی دانست. تخمین زده می شود صدها هزار زباله فضایی در مدار زمین سرگردان باشد و این زباله ها در ابعاد مختلفی از ماهواره های از رده خارج شده تا زباله های بسیار ریز دیده می شوند. وجود این زباله ها به عنوان یک خطر بالقوه برای ماموریت های فضایی محسوب شده و تاکنون چندین بار گزارش برخورد این اشیا با ماهواره ها و ایستگاه بین المللی فضایی ثبت شده است.
نقطه اوج این معضل به تازگی و در پی آزمایش موشک های ضد ماهواره ای روسیه بود که منجر به پرتاب شدن هزاران قطعه از یک ماهواره از رده خارج که توسط این موشک منهدم شده بود، به سمت ایستگاه بین المللی فضایی شده و در نهایت فضانوردان این مرکز پژوهشی در مدار زمین را وادار به پنهان شدن در فضپیماهای امن جهت اجتناب از بروز مشکلات احتمالی کرد. 
سازمان فضایی ناسا ساعاتی پیش خبر داد که راهپیمایی فضایی برنامه ریزی شده که قرار بود امروز توسط دو فضانورد در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی انجام شود به دلیل خطر زباله های فضایی برای مدتی نامعلوم به تعویق خواهد افتاد.
بر اساس برنامه های قبلی قرار بود توماس مارشبرن و کایلا فضانوردان  این سازمان به منظور تعویض یک آنتن از کار افتاده خارج از ایستگاه فضایی ، عملیات راه پیمایی انجام دهند ولی به گفته مقامات ناسا،  خطر ناشی از بقایای به جا مانده از آزمایش موشک ضد ماهواره ای روسی در هفته گذشته همچنان جدی بوده و شرایط ناشی از آن، عملیات فوق را با خطر مواجه می کند.
 هنوز مشخص نیست که زباله هایی که ناسا در اطلاعیه توییتری خود در مورد تاخیر در راهپیمایی فضایی به آن اشاره کرده، مربوط به آزمایش موشکی روسیه است یا خیر.