دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

اختراعات فضایی که زندگی را ساده‌تر کردند!

اختراعات فضایی که زندگی را ساده‌تر کردند!

ناسا در مسیر فعالیت‌ها و پژوهش‌های فضایی باعث ساخت وسایلی شده است که پس از سال‌ها به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند.

 باورکردنی نیست، برخی وسائلی که هر روز استفاده می‌کنیم، روزی برای برنامه‌های جاه‌طلبانه فضایی طراحی شده باشند. از جارو شارژی تا فوم حافظه‌داری که بالش زیر سرمان شده است.

جارو شارژی و برنامه فضایی!

جاروی دستی برقی یا همان جارو شارژی وسیله‌ای است که خیلی اتفاقی در جریان ماموریت آپولو اختراع شد. در ماموریت سفر به ماه فضانوردان احتیاج به موتوری کوچک داشتند که نیروی دریل دستی‌شان را فراهم کند.

اختراعات فضایی که زندگی را ساده‌تر کردند!

بلک‌انددکر شرکتی بود که ساخت دریل فضانوردان را به عهده داشت. آن‌ها خیلی زود متوجه شدند فناوری مورد استفاده در این دریل کاربردهای بسیاری دارد و از آن برای ساخت جارو شارژی استفاده کرد.

فوم حافظه‌داری که فضایی نشد

در اصل فوم حافظه‌دار برای جذب ضربه هنگام فرود فضاپیما ساخته شد. سال ۱۹۶۶ در مرکز پژوهشی ایمیس فوم حافظه‌دار (مموری فوم) را به عنوان ماده‌ای خاص و راه‌حلی برای جذب شوک هنگام نشستن و برخاستن فضاپیما ارائه شد.

اختراعات فضایی که زندگی را ساده‌تر کردند!

هر چند که کار فوم حافظه‌دار هیچ‌گاه به فضاپیما کشیده نشد اما انقلابی در ساخت تشک‌ ایجاد کرد و تبدیل به ماده اصلی بسیاری برندهای مشهور شد.

ماوس (موشواره) یار همیشگی کامپیوترها

ناسا ادعایی درباره ساخت ماوس ندارد اما به مهندسی که ماوس را اختراع کرد، بودجه داد. داگلاس انگلبارت مشهور دنبال راهی بود تا تعامل میان انسان و کامپیوتر را بهبود بخشد، و این بودجه به او این امکان را داد تا وسیله‌ای تاریخی خلق کند.

او هنگام ثبت اختراع نام «مشخص‌کننده مختصات ایکس و ایگرگ برای یک سیستم نمایش» را به ماوس مشهور امروز داده بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *