دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

اثربخشی 98 درصدی واکسن سینوواک در برابر مرگ

اثربخشی 98 درصدی واکسن سینوواک در برابر مرگ

فارس/نتایج یک بررسی نشان می‌دهد واکسن سینوواک چین در کارمندان بهداشت بسیار موثر است و ۹۸ درصد در جلوگیری از مرگ آنها اثربخشی داشته است.

به نقل از هندوستان‌تایمز، طبق یک مطالعه که در اندونزی صورت گرفته، واکسن شرکت زیست‌فناوری سینوواک (Sinovac) چین علیه کرونا، نشان داد ۹۸ درصد در جلوگیری از مرگ کارکنان بهداشتی و ۹۶ درصد در جلوگیری از بستری شدن آنها موثر است.

«Pandji Dhewantara»، محقق ارشد تحقیقات و مقامات بهداشت اندونزی می‌گوید: تجزیه و تحلیل کارکنان مراقبت‌های بهداشتی اندونزی با واکسن کووید ۱۹ که توسط سینوواک چین تولید شده است، نشان داد که این واکسن در کارمندان بهداشت بسیار موثر است.

گزارش رسانه های چینی حاکی است واکسن این شرکت که «کروناوَک» (CoronaVac ) نام دارد پس از اینکه در ۱۴ روز دو بار به بدن افراد تزریق شد، سبب ایجاد آنتی بادی یا پادتن در بیش از ۹۰ درصد افراد شده است این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ عوارض جانبی شدیدی در اثر تزریق این واکسن مشاهده نشده است.

انتظار می‌رود شرکت چینی سینوواک ظرفیت تولید سالانه  واکسن کروناوک خود را به ۲ میلیارد دز افزایش دهد؛ تاکنون واکسن سینوواک از بیش از ۳۰ کشور جهان تاییدیه استفاده اضطراری یا مجوز بازاریابی مشروط را دریافت کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *