بزرگ‌ترین شرکت‌های توسعه دهنده مرورگرهای وب تصمیم گرفته‌اند در پروژه‌ای مشترک با نام Interop 2022، سازگاری مرورگرهای خود را در چندین بخش بهبود بخشند.

مرورگرها دریچه دسترسی کاربران و توسعه دهندگان وب به دنیای اینترنت هستند و در طول سالیان سرعت و سازگاری آن‌ها به یکدیگر مرتباً افزایش یافته است. اکنون غول‌های نرم‌افزاری همچون مایکروسافت، گوگل، اپل و موزیلا که محبوب‌ترین مرورگرهای مورد استفاده کاربران را تولید می‌کنند، امید دارند تا در تلاشی مشترک، اشکالات مربوط به سازگاری بین مرورگرها در ۱۵ بخش مختلف را برطرف نمایند.

Interop 2022 در واقع بنچمارکی است که باید به وسیله آن پیشرفت‌های حاصل شده در این ۱۵ بخش را ارزیابی کرد. باید اشاره کنیم که ۱۰ بخش از این میان کاملاً جدید هستند و ۵ بخش از سال گذشته و Compat 2021 که آن هم تلاشی مشترک برای افزایش سازگاری مرورگرها بود باقی مانده‌اند.

یک اعلامیه که به تازگی منتشر شده، از به آزمایش گذاشتن مرورگرهای محبوب در ۱۵ بخش از بنچمارک Interop 2022 و ثبت امتیازات آن‌ها حکایت دارد. این امتیازات ۱۵ گانه در آخر با هم جمع می‌شوند تا میزان پیشرفت آن‌ها در طول سال مشخص شود. این اعلامیه اعتقاد دارد که برنامه جدید پیشرفت همزمان همه مرورگرها را در آن واحد هدف گرفته و خصوصاً بر بهبود تجربه کاربری توسعه دهندگان وب توجه ویژه‌ای دارد.

برنامه Interop 2022 در کنار سایر تلاش‌های مشابه، نقاط خاکستری که کاربران در طول سال گذشته در زمینه سازگاری مرورگرها تجربه کرده‌اند را حل خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند از تجربه بین پلتفرمی یکنواخت و بدون دغدغه‌ای بهره‌مند شوند.

Interop 2022 همچنین یک صفحه اختصاصی در GitHub دارد تا توسعه دهندگان بتوانند نظرات و بازخوردهای خود از پیشرفت‌های حاصل شده در ۱۵ بخش حاضر در برنامه را با شرکت‌ها و دیگران به اشتراک بگذارند.