آی تی رسان/ با عرضه گوشی آی‌فون X در سال ۲۰۱۷ نمایشگر ناچ‌دار این هندست بسیار بحث‌برانگیز ظاهر شد و این وضعیت کماکان ادامه دارد؛ زیرا گوشی‌های آی‌فون XS و آی‌فون ۱۱ نیز مجددا از این سبک طراحی بهره‌برداری کردند. بر اساس پیش‌بینی‌ها این رویه در هندست‌های سری آی‌فون ۱۲ نیز دستخوش تغییر نخواهد شد؛ اما اپل احتمالا در سال ۲۰۲۱ بالاخره شرایط کنونی را تغییر خواهد داد.

آیا اپل در سال ۲۰۲۱ بالاخره الگوی طراحی نمایشگر ناچ‌دار را تغییر خواهد داد؟

یک شخص خبرچین با نام Ice Universe که احتمالا به‌خاطر افشای اطلاعات بی‌شمار پیرامون محصولات سامسونگی به شهرت رسیده است؛ امروز با طرح ادعایی جالب رسما به دنیای گجت‌های اپلی قدم گذاشته است. بر این اساس اپل بر روی یک ناچ اصلاح شده برای گوشی آی‌فون ۱۳ خود کار می‌کند.

بر اساس گزارشات مخابره شده اپل پهنای ناچ پیاده‌سازی شده فعلی را حفظ خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که برای نمایش اطلاعات بیش‌تر در ۲ طرف ناچ فضای کافی وجود نخواهد داشت. با این‌حال کوتاه شدن ارتفاع ناچ به بهبود شکل ظاهری آن کمک خواهد کرد. Ice Universe معتقد است که ارتفاع ناچ آینده احتمالا نصف نمونه فعلی خواهد بود. هنوز مشخص نیست که اپل فرآیند کاهش ارتفاع ناچ را به چه ترتیب اجرا خواهد کرد؛ اما انتقال اسپیکر گوشی به لبه قاب دستگاه و کاهش اندازه اجزاء مربوط به سیستم فیس آی‌دی یکی از راهکارهای محتمل به‌شمار می‌رود.

به‌نظر می‌رسد که کمپانی تحت سرپرستی تیم کوک در زمینه یکپارچه‌سازی سامانه فیس‌ آی‌دی با نمایشگر تلاش می‌کند؛ اما این فناوری هنوز برای بهره‌برداری اولیه مهیا نشده است. بنابراین استفاده از ناچ کوچک‌تر بستر لازم برای عملیاتی شدن فناوری جدید را مهیا می‌کند. البته این اظهارات لزوما بدان معنا نیست که آی‌فون ۱۳ مجهز به یک ناچ جدید خواهد بود؛ چرا که چنین گمانه‌زنی‌هایی پیش‌تر برای گوشی‌های سری آی‌فون ۱۱ و آی‌فون ۱۲ نیز مطرح شد. اما گزارشات بعدی این نظریه‌ها را مردود اعلام کردند.