دیجیزا/ طبق اخبار جدید، اپل نسل جدید تبلت‌های پرچم‌دار سری آیپد پرو و ردیاب هوشمند ایرتگ و ایرپاد را سوم فروردین رونمایی خواهد کرد.
   
به‌گزارش فون‌آرنا، اپل قصد دارد ۳ فروردین ۱۴۰۰ (۲۳ مارس ۲۰۲۱) با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی آیپد پرو ۲۰۲۱ مجهز به نمایشگر مینی LED را معرفی کند. به‌نقل از منابع خبرگزاری دیجی‌تایمز، شرکت GIS، تأمین‌کننده‌ی پنل لمسی‌، در حال افزایش ظرفیت تولید موجود در چنگدو چین است. یکی از محصولات جدید مهم آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی است که از نمایشگر مینی LED بهره می‌برد. تاکنون، اپل این ویژگی را در محصولاتش استفاده نکرده است.

در این رویداد، احتمال دارد آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی نیز معرفی شوند؛ اما هنوز منابع رسمی اشاره‌ای به این موضوع نکرده‌اند. در آیپد پرو ۲۰۲۱، نمایشگر به‌روز شده؛ اما تغییر عمده‌ای در طراحی آن اعمال نشده است. افزون‌براین، این محصول جدید اپل از نسل پنجم شبکه‌ی تلفن‌همراه (۵G) پشتیبانی می‌کند. براساس شایعات، آیپد پرو ۲۰۲۱ به تراشه‌ی A14X Bionic مجهز شده است. قدرت تراشه‌ی A14X Bionic معادل تراشه‌ی M1 خواهد بود که در جدیدترین مدل‌های مک بوک‌ ایر و مک بوک پرو به‌کار رفته است.

ناگفته نماند انتظار می‌رود در کنفرانس سوم فروردین اپل، ردیاب هوشمند اپل با نام ایرتگ (AirTag) و ایرپاد (AirPods) نیز رونمایی شوند.