ویدیویی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده که نشان می‌دهد گوشی آیفون اپل که در جیب جلوی جلیقه سرباز اوکراینی قرار داشته، از برخورد گلوله با بدن وی ممانعت کرده و جان صاحبش را نجات داده است. 

تاکنون گزارش‌های مختلفی در مورد نجات جان کاربران دستگاه‌های اپل به واسطه ویژگی‌هایی مانند ECG یا نوار قلب، تشخیص سقوط و حتی تماس اضطراری منتشر شده است. ولی این بار گوشی آیفون به صورت فیزیکی توانسته از برخورد گلوله با بدن صاحبش جلوگیری کند و نقش جلیقه ضد گلوله را برای وی داشته است. این اتفاق یعنی ممانعت از برخورد گلوله با بدن فرد از طریق گوشی، اتفاقی نادر و البته در نوع خودش جالب است. تا جایی که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی بعد از انتشار این ویدیو ، موثق بودن آن را زیر سوال برده و می‌گویند ویدیو ساختگی است و صحت ندارد.

آیفون ۱۳ پرو در نقش جلیقه ضد گلوله
با نگاهی به ویدیوی منتشر شده به نظر می‌رسد گوشی آیفون مربوطه به آیفون ۱۳ پرو شباهت دارد و گلوله به جای برخورد با بدن سرباز اوکراینی، با گوشی برخورد کرده است. 

اما سوال مهم این است که آیا گوشی آیفون می‌تواند جلوی عبور گلوله را بگیرد؟ در ویدیو نشان داده می‌شود که گوشی از جیب جلیقه سرباز خارج می‌شود. ظاهرا گلوله توانسته جلیقه را سوراخ کند و با گوشی برخورد کرده است. اما جالب آنکه گوشی به صورت کامل سوراخ نشده ولی آثار برخورد گلوله روی آن مشهود است. 

مشخص نیست اگر گوشی آیفون در آن قسمت قرار نداشت آیا زره محافظ بدن سرباز می‌توانست به صورت کامل از برخورد گلوله جلوگیری کند یا خیر. ولی اگر این ویدیو واقعا موثق باشد، سناریوی نادر و باورنکردنی را به تصویر کشیده است.

اظهارنظرهای مختلفی در مورد این ویدیو در فضای مجازی مطرح شده. برخی می‌گویند اگر گوشی آیفون هم در جلیقه سرباز نبود آن سرباز به واسطه پوشیدن جلیقه ضدگلوله نجات پیدا میٰ‌کرد. عده‌ای نیز می‌گویند این ویدیو موثق نیست و می‌تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد.