داشتن حیوان خانگی برای بسیاری از افراد به عنوان یک تفریح و همچنین عاملی برای داشتن روابط عاطفی محسوب می شود اما نگهداری از این حیوانات نیازمند مسئولیت پذیری و اختصاص زمانی قابل توجه است.
تیمی از پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که گیاهان می توانند برای بسیاری از افراد نقش حیوانات خانگی را ایفا کرده و البته نگهداری از این حیوانات خانگی بدون هرج و مرج و مسئولیت‌ های اصلی یک حیوان واقعی است. در واقع، نتایج یک نظرسنجی گسترده نشان داد اکثریت افراد جوان به گیاهان آپارتمانی خود به چشم حیوانات خانگی نگاه می کنند.

بر اساس  این نظرسنجی که در ماه گذشته توسط کرافت جک انجام شد، ۱۱۱۱ فرد آمریکایی که گیاهان آپارتمانی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود کدام گونه گیاهی محبوب ‌ترین گزینه در بین گیاهان آپارتمانی است، مردم چقدر برای گیاهان خرج می ‌کنند و چقدر برای دوستان کوچک سبز خود شخصیت مجزا قائل هستند. به گزارش دیجیزا، سن پاسخ دهندگان از ۱۸ تا ۶۸ سال بوده و میانگین سنی پاسخ دهندگان نیز حدود ۳۰ سال تخمین زده می شود.

طبق این نظرسنجی، یک نگهدارنده معمولی گیاهان آپارتمانی حداقل چهار گیاه دارد که قدیمی ترین آنها پنج ساله است. دو سوم از پاسخ دهندگان، خرید گیاهان آپارتمانی را به باغبانی ترجیح می دهند زیرا مراقبت از آنها راحت تر است. در واقع، اکثر پاسخ دهندگان فقط پنج دقیقه در هفته را صرف مراقبت از گیاهان خود می کنند.
 در این میان گیاه ساکولنت (Succulents) به عنوان محبوب ترین گیاه آپارتمانی در ایالات متحده رتبه بندی می شوند و به گفته صاحبان این گیاهان، آنها بامزه و متنوع بوده، فضای زیادی را اشغال نمی کنند و قیمت مناسبی دارند. Monsteras deliciosa، گیاه استوایی موسوم به پنیر سوئیسی نیز محبوب ترین گیاه در رسانه های اجتماعی است.

به گفته محققان، وقتی سرگرمی های دیگر و حتی نگهداری از حیوانات خانگی واقعی را با هم مقایسه می کنید، مراقبت از گیاهان یک سرگرمی بسیار ارزان قیمت است. به گزارش دیجیزا، علاقه مندان به گیاهان آپارتمانی به طور متوسط ۷۵ دلار در سال برای گیاهان و نیازمندی هایی که همراه آنها هستند، از جمله غذای گیاهی، کود، و ظروف داخلی خرج می کنند.

به این ترتیب شما هم می توانید اگر شرایط و امکانات نگهداری از حیوانات خانگی را ندارید، به پرورش گیاهان آپارتمانی به عنوان یک سرگرمی بسیار مفید که علاوه بر داشتن مزایای روانی و سلامتی برای شما، فضای خانه را زیبا می کند، به این گیاهان به چشم حیوانات خانگی نگاه کرده و با ان ها ارتباط عاطفی برقرار کنید.