شاید برایتان جالب باشد بدانید که اگر آیفون خود را با دقت بررسی کنید، متوجه علائم هشدار دهنده‌ای می‌شوید که نشان می‌دهد شخصی از شما جاسوسی می‌کند.

به گزارش نیویورک پست، جاسوسی لزوماً همیشه به این معنی نیست که یک هکر از راه دور وارد تلفن شما شده، بلکه ممکن است شخصی از نزدیکانتان به گوشی شما نفوذ کرده باشد، به همین دلیل است که باید رمز عبور خود را خصوصی نگه دارید.

در حالی که اولین فکر شما ممکن است تغییر رمز عبور آیفون باشد، برخی گزینه‌های دیگر نیز مهم محسوب می‌شوند:

راه اندازی مجدد

اولین کاری که باید انجام دهید این است که آیفون خود را به طور کامل راه اندازی مجدد کنید، زیرا با این کار تمام هک‌هایی که روی آن بارگذاری شده است پاک می‌شود، می‌توانید این کار را با نگه داشتن دکمه کناری و یکی از دکمه‌های صدا انجام دهید تا زمانی که نوار لغزنده پاور ظاهر شود، آن را به سمت راست بلغزانید و اجازه دهید تلفن خاموش شود، هنگامی که صفحه سیاه شد، با نگه داشتن دکمه بالا یا کناری آن را دوباره روشن کنید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

اکنون احتمالاً باید رمز عبور خود را تغییر دهید و می‌توانید این کار را با رفتن به تنظیمات و سپس Face ID & Passcode انجام دهید، رمز عبور فعلی خود را وارد کنید، سپس به پایین و به تغییر رمز عبور بروید، یک رمز عبور جدید تنظیم کنید و آن را با کسی به اشتراک نگذارید.

تمامی Face ID‌هایی را که متعلق به شما نیستند بررسی کنید، ممکن است شخصی که پشت این جاسوسی قرار دارد چهره خود را به Face ID (یا Touch ID اگر از آیفون قدیمی‌تری استفاده می‌کنید) اضافه کرده باشد، اگر فقط یک چهره را برای کار روی Face ID تنظیم کرده اید، این ترفند باید به شما ایده بدهد.

اگر آن را می‌بینید، وضعیت شما خوب است، اما اگر آن را ندارید و قبلاً خودتان یک مورد دوم را تنظیم نکرده اید، ممکن است این گونه باشد که شخصی وارد تلفن شما می‌شود.

روی Reset Face ID ضربه بزنید تا همه Face ID‌های ذخیره شده حذف شوند و دوباره Face ID‌های خود را تنظیم کنید، برای کسانی که iPhone Touch ID دارند، به Touch ID & Passcode بروید، هر اثر انگشت را یکی یکی انتخاب کنید و Delete Fingerprint را برای حذف انتخاب کنید.

برنامه ضد جاسوس افزار را نصب کنید

برنامه‌های ضد جاسوس افزار، ممکن است به شناسایی هر چیزی که درست به نظر نمی‌رسد کمک کند.

تلفن خود را به دیگران ندهید

هر چقدر هم که سخت باشد، بهترین راه برای محافظت از خود در برابر تهدیدات این است که گوشی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.