دیجیزا/ نمی دانم به یاد دارید یا نه اما گلکسی اس ۹ با رابط کاربری Samsung Experience 9.0 روی اندروید ۸ ارایه شد. نام رابط کاربری سامسونگ پس از آن به One UI تغییر کرد. ما هفت ماه پیش برای شما نوشتیم آپدیت اندورید ۱۰ گلکسی اس ۹ پلاس در ایران با One UI 2.0 ارایه شده است. امروز اما گفته شده که آپدیت One UI 2.5 گلکسی اس ۹ هم ارایه می شود. این اما به معنی ارایه اندورید ۱۱ نیست.

آپدیت One UI 2.5 گلکسی اس ۹
سامسونگ قبلا متعهد به ارائه تنها دو مورد ارتقا عمده سیستم عامل برای تلفن های هوشمند اندرویدی خود بود. این بدان معناست که تا دو سال Galaxy S9 و Galaxy S9+ پشتیبانی شوند. این دستگاه آپدیت های اساسی اندروید ۹ و اندروید ۱۰ را دریافت کرده است.

گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس یک نسخه مهم دیگر از سیستم عامل اندروید را دریافت نخواهند کرد. با این حال، سامسونگ توانایی ایجاد ویژگی های اضافی را از طریق به روزرسانی های جدید One UI به دستگاه ها دارد. این کار را امسال انجام داده و کاملا محتمل است که در ماه های آینده دوباره این کار را انجام دهد.

سامسونگ ماه گذشته اعلام کرد که از دستگاه های منتخب برای آپدیت سه نسخه سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند. دستگاه های واجد شرایط شامل مدل های Galaxy S نیستند که قبل از Galaxy S10 منتشر شده اند. همه مدل های قبلی واجد شرایط نیستند.

بنابراین این امر شامل گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نمی شود. وقتی اعلام کرد One UI 2.1 برای این گوشی ها عرضه می شود، همه را غافلگیر کرد. سامسونگ سرانجام سه ماه پیش One UI 2.1 را برای Galaxy S9 و Galaxy S9+ منتشر کرد. به روزرسانی جدید ویژگی هایی مانند Music Share ، Quick Share ، Single Take ، رابط بزرگنمایی دوربین جدید و موارد دیگر را به همراه داشت.

یک رابط کاربر پوسته سفارشی سامسونگ است و آپدیت اندروید نیست. حتی اگر این دستگاه ها یک نسخه مهم دیگر از سیستم عامل اندروید را دریافت نکنند، سامسونگ در صورت صلاحدید آزاد است که یکی دیگر از به روزرسانی های One UI را منتشر کند. این شرکت ممکن است در واقع به این موضوع فکر کند.

سامسونگ لیستی از دستگاه هایی را که ماه گذشته آپدیت One UI 2.5 دریافت می کنند، نشان داد و شامل هر دو گوشی است. به یاد داشته باشید ، این ارایه One UI با سری Galaxy Note 20 معرفی شد. اگر سامسونگ به روزرسانی برای پرچمداران ۲۰۱۸ را منتشر کند بسیار چشمگیر خواهد بود. این شرکت دقیقا تأیید نکرده است که چه زمانی قصد دارد این به روزرسانی را ارسال کند.

در مورد این سوال که Galaxy S9 چه مدت پشتیبانی می شود، ارتقا جدید اندروید دور از ذهن است و One UI 2.5 ممکن است آخرین آپدیت در نوع خود برای این دستگاه ها باشد. سامسونگ تا سال دیگر به ارائه به روزرسانی های امنیتی ادامه می دهد. گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹+ هم اکنون برای به روزرسانی های امنیتی در چرخه ماهانه هستند.

نظر شما چیست؟ عملکرد آپدیت سامسونگ را پسندیدید؟