آی تی رسان/ در روز ۷ اکتبر (۱۶ مهرماه) کمپانی HMD Global به‌روزرسانی اندروید ۱۰ برای اسمارت‌فون نوکیا ۳.۱ را منتشر کرد و دیروز نیز گوشی نوکیا ۵.۱ به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را رسما دریافت کرد. این هندست در ماه مه سال ۲۰۱۸ با سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو عرضه شد و آپدیت جدید دومین و احتمالا آخرین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل برای این اسمارت‌فون به‌شمار می‌رود.

“به‌روزرسانی اندروید ۱۰ برای نوکیا ۵.۱ از امروز قابل دریافت است. برای به‌روزرسانی تجربه هندست خود با کلیه امکانات جدید مهیا شوید. به منظور کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون زمان انتشار به‌روزرسانی در کشورهای مختلف به صفحه انجمن ارتباطی ما مراجعه کنید.” – جوهو سارویکاس؛ ۸ اکتبر ۲۰۲۰

آپدیت جدید همانند تمامی به‌روزرسانی‌های اندروید ۱۰ شامل مجموعه کاملی از ژست‌های پیمایشی، حالت تاریک، پاسخ‌دهی هوشمند و افزونه‌های امنیتی دستگاه است. همچنین این به‌روزرسانی حاوی پچ امنیتی ماه سپتامبر سیستم‌عامل اندروید بوده و در زمینه حفظ حریم خصوصی و کنترل موقعیت مکانی پیشرفت‌هایی را تجربه نموده است. حجم این بسته به‌روزرسانی بالغ بر ۱.۳ گیگابایت است.

فیرم‌ور جدید در وهله نخست در کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، هندوستان، قزاقستان، مغولستان، اوکراین و ازبکستان منتشر می‌شود. در حال حاضر تنها ۱۰ درصد کاربران این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. ۵۰ درصد دیگر نیز تا روز ۱۱ اکتبر (۲۰ مهرماه) آپدیت جدید را دریافت می‌کنند؛ در حالی‌که تقریبا سایر کاربران بایستی تا روز ۱۳ اکتبر (۲۲ مهرماه) منتظر بمانند. هندوستان آخرین کشوری است که این به‌روزرسانی را تا روز ۲۹ اکتبر (۸ آبان ماه) دریافت خواهد کرد.