سامسونگ آپدیت اندروید ۱۳ گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا – Galaxy Note 20 Ultra خودش را همراه رابط کاربری One UI 5 برای کاربران ایرانی منتشر کرد.
 
سامسونگ از دو ماه قبل انتشار آپدیت اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5 را برای گوشی‌های خودش آغاز کرده است. غول کره‌ای در این مدت از گوشی‌های پرچمدار گرفته تا میان‌رده‌های خودش را هم به این بروزرسانی مجهز کرد. کاربران ایرانی هم طی یک دو هفته اخیر موفق به دریافت این بروزرسانی روی گوشی‌های گلکسی اس ۲۲، اس ۲۱ و گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A مثل A53 و A33 شده‌اند. اما حالا نوبت به دریافت آپدیت اندروید ۱۳ توسط یکی از پرچمداران قدیمی سری نوت یعنی گلکسی نوت ۲۰ اولترا رسیده است.

اندروید ۱۳ و وان یو آی ۵، طراحی رابط کاربری بازنگری شده‌ای را همراه با گسترش قابلیت Color Palette، ویجت‌های گروهی و آیکون بزرگ‌تر اپلیکیشن‌ها در ناحیه نوتیفیکیشن‌ها ارائه می‌کند. انیمیشن‌ها، افکت‌های انتقال و عملکرد گوشی نیز پس از این بروزرسانی روان‌تر و بهتر خواهد شد. ناگفته نماند که اکثر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوشی مثل مرورگر Samsung Internet نیز دستخوش تغییراتی می‌شوند.

ویرایشگر فیلم و عکس داخلی گوشی با این بروزرسانی بهبود پیدا می‌کند. قابلیت OCR نیز به استخراج متن از تصاویر یا دوربین زنده کمک خواهد کرد. این قابلیت را می‌توانید در اپلیکیشن دوربین، گالری و کیبورد گوشی پیدا کنید. سامسونگ به شما اجازه می‌دهد با استفاده از Modes & Routines سبک استفاده از گوشی‌تان را تغییر دهید و در هر جایی که هستید، تنظیماتی را متناسب با آن مکان روی گوشی خود اعمال کنید. اندروید ۱۳ علاوه بر این داشبورد امنیتی و حریم خصوصی ساده‌تر و بهتر و همینطور تنظیم زبان مستقل هر اپلیکیشن را هم به همراه دارد. در نهایت باید به اضافه شدن منوی Connected Devices به صفحه تنظیمات گوشی، بهبود کلی عملکرد، حریم خصوصی و امنیت دستگاه بعد از نصب One UI 5 اشاره کرد.

نحوه دریافت آپدیت اندروید ۱۳ برای گلکسی نوت ۲۰ اولترا
اگر نوتیفیکیشن دریافت بروزرسانی را روی گوشی خود دریافت نکرده‌اید، می‌توانید به صفحه تنظیمات دستگاه و بخش Software update رفته و به صورت دستی آن را بررسی کنید. حجم این بروزرسانی ۲ گیگابایت است.