در ادامه لیستی از گوشی های شیائومی، ردمی و پوکو که برای آن‌ها آپدیت اندروید ۱۲ منتشر شده را آورده‌ایم تا تشخیص گوشی‌های به روز این برند چینی آسان‌تر شود.

مدت زیادی از معرفی اندروید ۱۳ نمی‌گذرد و طبق اخبار، سال آینده این نسخه از اندروید برای گوشی‌ها عرضه خواهد شد. بدین ترتیب در حال حاضر به روزترین نسخه از اندروید همان اندروید ۱۲ بوده که برای گوشی‌های زیادی به طور رسمی ارائه شده است. اگر نمی‌دانید که آپدیت اندروید ۱۲ برای گوشی شما منتشر شده یا خیر با ما همراه باشید تا در ادامه تمامی گوشی های شیائومی، ردمی و پوکو که از این نسخه از اندروید پشتیبانی می‌کنند را مشاهده کنید.

بررسی پشتیبانی از آپدیت اندروید هنگام خرید گوشی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین ترتیب بهتر است موبایلی که در گذشته معرفی شده باشد اما برایش آپدیت اندروید ۱۲ منتشر شده را خریداری کنید. این معیار برای انتخاب تلفن همراه یک امر حیاتی محسوب می‌شود چرا که برخی از گوشی‌ها با عدم دریافت آپدیت نرم افزاری، در مشکلات خود غرق می‌شوند و چاره‌ای برای حل آن‌ها وجود نخواهد داشت.

آپدیت اندروید ۱۲ حاوی تغییرات ظاهری، به روز رسانی‌های امنیتی و ویژگی‌های جدیدی است که به روز رسانی به آن خالی از لطف نیست. این نسخه اندروید برای گوشی‌های متنوعی عرضه شده که در ادامه به تفکیک آن‌ها را ذکر خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

لیست گوشی های شیائومی که آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت کرده‌اند
Xiaomi Mi 11 Lite
Xiaomi Mi 11 Ultra
Xiaomi Mi 11X
Xiaomi Mi 11X Pro
Xiaomi 11T Pro
Xiaomi 11 Lite NE 5G

لیست گوشی های ردمی که به روز رسانی اندروید ۱۲ را دریافت کرده‌اند
Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max
Xiaomi Redmi Note 10 Pro
Xiaomi Redmi Note 10
Xiaomi Redmi 10 Prime

لیست گوشی های پوکو که آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت کرده‌اند
سری پوکو ایکس:Poco X3
 Poco X3 Pro
 Poco X2
سری پوکو ام: Poco M3
 POCO M3 Pro 5G
 Poco M2 Pro
 Poco M2
Poco M2 Reloaded
Poco C3
 Poco C31
POCO F3 GT
 

لیست گوشی های شیائومی که آپدیت MIUI 13 را دریافت خواهند کرد
سری می ۱۱:Mi 11i
 Mi 11i Hyper Charge
 Mi 11 Lite
سری می  ۱۰: Mi 10T Pro
Mi 10T
Mi 10i
Mi 10 5G
Mi 10 Pro 5G


لیست گوشی های ردمی که آپدیت MIUI 13 را دریافت خواهند کرد
سری ردمی نوت ۱۰:Redmi Note 10 Lite
 Redmi Note 10S
سری ردمی نوت ۹:Redmi Note 9 Pro
 Redmi Note 9
 Redmi Note 9S
 Redmi Note 9 Pro Max
سری ردمی ۹:Redmi 9 Prime
 Redmi 9i Sport
 Redmi 9 Activ
 Redmi 9A Sport
 Redmi 9i
 Redmi 9
 Redmi 9A
در پایان باید به چند نکته اشاره کنیم. آپدیت MIUI 13 مربوط به رابط کاربری خواهد بود و در واقع ظاهر بصری دیوایس و شاید برخی ویژگی‌های امنیتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این آپدیت ارتباطی با به روز رسانی اندروید نداشته و برای دستگاه‌هایی که از به روز رسانی اندروید ۱۲ محروم شده‌اند عرضه می‌شود.

همچنین در نظر داشته باشید به روز رسانی‌های نرم افزاری بر اساس ریجن و منطقه‌بندی بازارها انجام می‌شود. بنابراین اگر هنوز برای گوشی شما آپدیتی عرضه نشده بایستی صبر کنید تا نسخه اندروید مخصوص شما منتشر شود.