دیجیزا/ سامسونگ پیش از این با عرضه سریع اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.0 برای سری گلکسی اس ۲۰ وارد قلمرو سیستم عامل جدید شده است. امروز اما خبر می رسد که آپدیت اندروید ۱۱ گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ با One UI 3.0 رسما ارایه شده است.

به نظر می رسد این شرکت برای گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز همین آپدیت را ارایه داده است. این دو گوشی شروع به دریافت آپدیت اندروید ۱۱ هستند. گزارش ها از کاربران AT&T در ایالات متحده به ما رسیده است. ما شاهد آن هستیم که ارایه این آپدیت توسط چند کاربر در توییتر و Reddit تایید شده است.

به نظر می رسد که هم مدل های تحت اپراتور و هم مدل های آنلاک Note 20 و Note 20 Ultra به روزرسانی می شون. همانطور که در اسکرین شات بالا می بینید، این آپدیت با شماره ساخت N98xUSQU1CTL2 همراه است. آپدیت اندروید ۱۱ گلکسی نوت ۲۰ با One UI 3.0 حجمی معادل ۲.۵ گیگابایتی را داراست، بنابراین ممکن است بخواهید برای دانلود آن از اتصال Wi-Fi استفاده کنید.

اجازه بدهید نگاهی به ویژگی های One UI 3.0 هم داشته باشیم. پیش از آن به ما بگویید که اگر گلکسی نوت ۲۰ دارید، آیا آپدیت اندروید ۱۱ را دریافت کردید؟

برخی از ویژگی های هایلایت شده جدید شامل یک صفحه سریع (Quick Panel) است که شامل کنترل های چندرسانه ای اندروید ۱۱ است و به کاربران امکان جابجایی آسان بین منابع و کنترل های مختلف پخش چندرسانه ای را می دهد.

رابط کاربری One UI 3.0 همچنین تعداد دسته بندی تصاویر تعویض شونده را در صفحه قفل Dynamic دو برابر می کند و انتخاب را تا ۱۰ دسته می رساند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، در بین این مشخصات، ویژگی های مربوط به گوشی های تاشو از جمله، Galaxy Z Fold 2 نه یک بار بلکه چند بار به چشم می خورد. پنجره چندتایی با تقسیم نمایشگر سه طرفه چیز جدید نیست و از زمان ارایه در Z Fold2 وجود دارد. با این حال، اکنون اصلاحات جدیدی برای اندروید ۱۱ و One UI 3.0 به دست آمده است که به Galaxy Fold اصلی و همچنین Galaxy Tab S7 و S7 + نیز ارایه می شود.

ویژگی Dual Preview و دوربین عقب Selfie نمونه دیگری از ویژگی های موجود در Z Fold2 است که با استفاده از فرم دهنده منحصر به فرد، قابلیت انعطاف پذیری دوربین را افزایش می دهد. این ویژگی که در Galaxy Fold اصلی جایش حسابی خالی بود، با به روزرسانی One UI 3.0 به آن اضافه می شود.

در اشاره دیگری به Galaxy Z Fold2 سامسونگ ظاهراً در حال برنامه ریزی برای تغییر تنظیمات نمایش نرم افزارها است، روشی که که از صفحه نمایش بیرونی به داخل نمایشگر می رود و بالعکس. در حال حاضر  Z Fold2 از قبل گزینه خوبی برای استفاده از تنظیمات DPI مانند تبلت ها و انواع برنامه های رابط کاربری در صورت وجود دارد، اما در حال حاضر مسلماً کمی مبهم است. ظاهراً سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تغییر آن و تبدیل آن به رفتار پیش فرض است.

Good Lock قصد دارد برخی از ترفندهای جدید را نیز بیاموزد. حالت Wonderland به شما امکان می دهد تصاویر پس زمینه ای را ایجاد کنید که به حرکت تلفن شما منتقل می شوند و به آن پاسخ می دهند، در حالی که Pentastic به شما امکان می دهد دستورات S Pen Air ، اشاره گر و تنظیمات صدای مربوط به آن را سفارشی کنید. برخی از محدودیت های منطقه ای برای در دسترس بودن Good Lock اعمال می شود.

برای آخرین ویژگی جدید در این لیست می توان به مکالمات ویدیویی تمام صفحه اشاره کرد که ظاهراً بخشی از به روزرسانی One UI 3.0 نیز هستند.

نظر شما درباره ویژگی های جدید One UI 3.0 چیست؟ آن را می پسندید؟