پس از اینستاگرام و مسنجر، اکنون شرکت متا قصد دارد تا آواتارهای سبک Bitmoji فیسبوک را به واتس‌اپ اضافه کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، این ویژگی در آخرین نسخه بتا ۲.۲۲.۲۳.۹ اپلیکیشن واتساپ در اندروید ارائه شده اما فقط برخی کاربران به آن دسترسی پیدا کرده‌اند.

قابلیت جدید بتا واتس‌اپ؛ آواتارهای سه‌بعدی شخصی

طبق گزارش WABetaInfo، افرادی که به این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند، یک دسته‌بندی جدید تحت عنوان «آواتار» در منوی تنظیمات اپلیکیشن خود مشاهده خواهند کرد که از این طریق می‌توانند برای شخصی‌سازی نسخه دیجیتالی خود استفاده کنند.

همچنین همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، درست مانند دیگر برنامه‌های متا، واتس‌اپ نیز یک مجموعه استیکر در حالت‌های مختلف بر اساس این آواتار تولید می‌کند که کاربران می‌توانند در چت‌های خود از آن‌ها استفاده کنند.

اولین بار ماه گذشته گزارش‌هایی درباره این ویژگی توسط WABetaInfo منتشر شده بود، اما اکنون متا آن را در اختیار کاربران قرار داده است. با این حال، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی برای تمام کاربران اندروید عرضه خواهد شد یا چه زمانی به iOS خواهد آمد.

متا آواتارها را اولین بار در سال ۲۰۱۹ برای مسنجر و News Feed معرفی کرد و سپس در سال ۲۰۲۰، کاربران می‌توانستند از آن‌ها در نظرات و استوری‌های فیسبوک استفاده کنند. اوایل سال جاری، این شرکت به آواتارهای خود ظاهر سه بعدی جدیدی داد و همچنین کاربران می‌توانستند آن‌ها را به پست‌های فید، عکس پروفایل فیسبوک و استوری‌های اینستاگرام خود اضافه کنند.

در آن زمان «آیگریم شورمن»، مدیر کل آواتارها و هویت متا این به‌روزرسانی را بخشی از تلاش‌های این شرکت برای ایجاد متاورس خود معرفی کرده بود که نه تنها شامل واقعیت مجازی و افزوده می‌شود، بلکه بین «پلتفرم‌های آشناتر مانند گوشی و رایانه کاربران» یک پل ایجاد می‌کند.