دیجیزا/ مصرف اینترنت، مخصوصا دیتای موبایل چیزی است که بهتر است زیر نظر داشته باشیم. اینکه برنامه هایی که اغلب استفاده نمی کنید،‌ بخشی از حجم اینترنت مصرفی شما را به خود اختصاص می دهند، چیز آزار دهنده ای است. خوشبختانه اندروید اجازه قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت گوشی را می دهد. بیایید با هم نگاهی به این مقاله آموزشی از HowToGeek بیاندازیم. 

در سیستم عامل اندروید خیلی راحت می توانید بر حجم اینترنت مصرفی دستگاه نظارت داشته باشید. شما حتی می توانید هشدار هایی را تنظیم کنید که اگر میزان اینترنت مصرفی شما از حد خاصی گذشت، گوشی یا تبلت جلوی مصرف بیشتر اینترنت را بگیرد. یک ترفند جالب دیگر این است که به وسیله ویژگی قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت گوشی ،‌ جلوی اتصال برخی برنامه های مشخص به اینترنت را به کلی بگیرید. البته توجه داشته باشید که این مسئله فقط متوجه اینترنت موبایل خواهد بود، و جلوی دسترسی برنامه به اینترنت وای فای در پس زمینه را نمی گیرد.

قطع دسترسی برنامه ها به اینترنت گوشی
برای شروع، دست خود را از بالای صفحه گوشی به سمت پایین بکشید (بستگی به سازنده گوشی یا تبلت، یکبار یا دوبار)، و بر روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا منوی تنظیمات باز شود.

سپس برنامه ها و اطلاعات را باز کنید.

برای مشاهده لیست کامل برنامه های نصب شده روی گزینه «دیدن تمام {تعداد} برنامه» ضربه بزنید.

در لیستی که نمایش داده می شود، برنامه ای که می خواهید دسترسی اش به اینترنت گوشی را محدود کنید، پیدا کنید.

سپس گزینه «اینترنت موبایل و وای فای» را انتخاب کنید.

تاگل مربوط به «اینترنت پس زمینه» را روی حالت غیر فعال قرار دهید.

تمام شد. این برنامه دیگر به اینترنت گوشی در پس زمینه دسترسی نخواهد داشت. هرچند اگر برنامه را باز کنید،‌ به اینترنت دسترسی پیدا خواهد کرد. این ترفند برای برنامه هایی که زیاد استفاده نمی کنید خیلی خوب است زیرا مطمئن می شوید که اینترنت موبایل شما را مصرف نخواهند کرد.