دیجیزا/ روز گذشته وزارت بازرگانی آمریکا ۶ شرکت فناوری روسی را در فهرست سیاه بازرگانی خود قرار داد.
به گزارش رویترز، روز گذشته دولت آمریکا با اقدامی جدید صنعت امنیت سایبری روسیه را هدف گرفت. در همین راستا تجارت با ۴ شرکت فناوری اطلاعات و دو شرکت ماهیت تجاری روسی به دلیل فعالیت‌های تهاجمی و خطرناک (از جمله خرابکاری دیجیتالی) محدود شد.

در بیانیه وزارت بازرگانی آمده این ۶ شرکت در ماه آوریل نیز از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل پشتیبانی از سرویس‌های جاسوسی روسیه، تحریم شده بوده‌اند.

اضافه شدن این شرکت‌ها به فهرست سیاه وزارت بازرگانی بدان معنا است که شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند بدون اجازه دولت به آنها محصول و خدمات بفروشند.

تحریم شرکت‌های روسی در ماه آوریل با هدف تنبیه مسکو به دلیل دخالت در فرایند انتخابات ریاست جمهوری این کشور و موارد دیگر انجام شده بود.

تحریم شرکت‌های فناوری روسیه از چند ماه پیش آغاز شده است. در همان روزی که تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شد، جان دمرز دستیار دادستان کل وقت اعلام کرد مقامات مشغول ارزیابی چند شرکت روسی هستند تا آنها را به وزارت بازرگانی ارجاع دهند.

به گفته دمرز بازرسان مشغول بررسی وجود رابطه‌ای خاص میان شرکت و سرویس اطلاعاتی روسیه بوده‌اند.

ایالات متحده آمریکا شرکت‌هایی را به فهرست سیاه وزارت بازرگانی خود اضافه می‌کند که به زعم خود خطری برای امنیت ملی این کشور یا منافع خارجی آن به حساب می آیند.