ارزدیجیتال/ طبق گزارشات جدید، آمریکا در رده اول کشورهایی قرار دارد که برای استفاده از ارزهای دیجیتال آماده هستند. این کشور بیشترین تعداد خودپردازهای بیت کوین را دارد و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

کریپتو هِد (Crypto Head) که یک پلتفرم آموزشی در زمینه ارزهای دیجیتال است اخیراً تحقیقی را انجام داده که طبق نتایج آن، آمریکا «آماده‌ترین کشور دنیای برای استفاده از ارزهای دیجیتال» است.

این پلتفرم معیارهایی را برای تحقیق خود در نظر گرفته و بر اساس آنها، فهرستی از ۲۰۰ کشور را که برای استفاده از ارزهای دیجیتال آماده هستند منتشر کرده است. تعداد خودپردازهای بیت کوین و میزان در دسترس‌بودن آنها، قانونی‌بودن ارزهای دیجیتال و امکان به‌کارگیری آنها از سوی بانک‌ها و میزان جست‌وجوی شهروندان کشورها درمورد مفاهیم مرتبط با ارزهای دیجیتال، بخشی از این معیارها هستند.

کریپتو هِد بر طبق همین معیارها، کشورهای مختلف جهان را امتیازدهی کرده و به آنها نمره داده است. آمریکا با نمره ۷.۱۳ از ۱۰ در صدر قرار گرفته و پس از آن، دو کشور قبرس و سنگاپور با نمره‌های زیر ۶.۵ به‌ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

البته مسلم است که این تحقیق هم محدودیت‌های خاص خود را داشته و برخی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار مانند نحوه تخصیص مالیات و قانون‌گذاری‌های مربوط به استفاده گسترده از این ارزها را در نظر نگرفته است؛ اما با این حال، نتایج آن در نوع خود جالب‌توجه است و حقایقی را بازگو می‌کند که آگاهی از آنها می‌تواند بسیار مفید باشد.

به‌عنوان مثال، این نتایج نشان می‌دهد که آمریکا در حال حاضر ۱۷,۴۳۶ دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال دارد. کانادا که دومین کشور جهان در زمینه تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال است، چیزی حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودپرداز دارد و این نشان می‌دهد که آمریکا با یک اختلاف فاحش از سایر کشورهای دنیا جلوتر است.

تعداد خودپردازهای ارز دیجیتال در آمریکا همچنان در حال افزایش است و شرکت‌هایی مانند کوین کلود (Coin Cloud) به‌سرعت در حال نصب دستگاه‌های بیشتر در مناطق مختلف این کشور هستند. این امر نشان‌دهنده افزایش محبوبیت و پذیرش بیت کوین به‌عنوان ابزار پرداخت است.

علاوه بر تعداد داستگاه‌های خودپرداز، این پلتفرم همچنین تعداد این دستگاه‌ها در ازای تعداد کاربران را هم بررسی کرده است. آمریکا در این دسته‌بندی هم موفق شده عنوان اولین کشور جهان را به خود اختصاص دهد. در آمریکا در ازای هر ۱۹,۰۲۳ نفر، یک دستگاه خودپرداز وجود دارد. این در حالی است که کانادا که در این زمینه دوم است، در ازای هر ۲۶,۲۶۵ نفر یک خودپرداز دارد.

ژاپن در این دسته‌بندی در رده آخر قرار گرفته است. کشور ژاپن تنها ۱ خودپرداز ارز دیجیتال برای کل جمعیت ۱۲۶ میلیونی خود دارد. البته گفتنی است که ۲۴ کشور در دنیا هم اصلاً خودپردازی برای ارزهای دیجیتال ندارند.

کریپتو هِد ۲ نمره (از ۱۰ نمره) تحقیق خود را به مسئله قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال اختصاص داده است. کشورهایی که مالکیت ارزهای دیجیتال در آنها آزاد است ۱ نمره و کشورهایی که از ارزهای دیجیتال در بانک‌های خود استفاده می‌کنند هم ۱ نمره دریافت کرده‌اند.

در نهایت، این پلتفرم تعداد جست‌وجوهای آنلاین شهروندان هر کشور برای مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با ارزهای دیجیتال را بررسی کرده و آن را با نتایج سال گذشته مقایسه کرده تا به افزایش علاقه شهروندان کشورهای مختلف به ارزهای دیجیتال پی ببرد.

کشور قبرس در این دسته‌بندی رتبه اول را کسب کرده است. در ازای هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر از شهروندان این کشور، ۳۴,۰۰۰ جست‌وجوی مرتبط با ارزهای دیجیتال وجود دارد. این نتیجه از افزایش ۱۳۷ درصدی علاقه شهروندان قبرس به ارزهای دیجیتال خبر می‌دهد.

علاقه به ارزهای دیجیتال در بسیاری از کشورهای جهان در حال افزایش است. به‌عنوان مثال، علاقه به این ارزها در کشور رومانی نسبت به سال گذشته ۳۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است و کشورهایی مانند یونان، کانادا، بریتانیا و عربستان سعودی هم با اختلاف جزئی در رده‌های بعدی قرار دارند.