دیجیزا/ شرکت سونی در جریان ارائه‌ی گزارش سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۰، آخرین آمار فروش کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ را اعلام کرد.

طبق جزئیات منتشر شده، مجموع فروش جهانی کنسول پلی‌استیشن ۴ به ۱۱۵ میلیون دستگاه رسیده است. همچنین در طول سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰، حدود ۱٫۴ میلیون دستگاه از این کنسول به فروش رفت. کنسول نسل جدید سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ نیز تا پایان ماه دسامبر حدود ۴٫۵ میلیون دستگاه فروخته است. سونی همچنان به پیش‌بینی خود را از ۷٫۶ میلیون واحدی این کنسول تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ اعتقاد دارد.

در سال جاری میلادی عناوین مختلفی برای پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهند شد. به نظر می‌رسد در این سال شاهد انتشار بازی‌هایی مانند Horizon Forbidden West، Gran Turismo 7، Ratchet and Clank: Rift Apart و God of War Ragnarok برای این کنسول خواهیم بود.

براساس اطلاعات ارائه شده،  طول سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۱ دسامبر، حدود ۱۰۳.۷ میلیون بازی از پلی‌استیشن فروخته شده‌اند که ۱۸.۴ میلیون واحد مربوط به عناوین فرست پارتی ماست. ۵۳ درصد از این رقم به موارد دیجیتالی اختصاص دارد.

از طرف دیگر، تعداد مشترکان سرویس PlayStation Plus به ۴۷.۴ میلیون نفر رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۹ میلیون نفر افزایش داشته است. همچنین شبکه‌ی پلی‌استیشن نیز به صورت ماهانه حدود ۱۱۴ میلیون کاربر فعال داشته است و ۸۷ درصد از کاربران پلی‌استیشن ۵ اشتراک پلاس را دارند.

همچنین بخش‌بازی‌ها و سرویس‌های شبکه‌ی سونی نیز در این مدت حدود ۸.۴۳ میلیارد دلار درآمدزایی داشته‌اند که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.