دیجیزا/ کرملین در بیانیه‌ای در روز دوشنبه ۲۱ دیجیزا در شرح گفتگوی میان ولادیمیر پوتین،رئیس‌جمهور روسیه و ولیعهد ابوظبی، شیخ محمد بن زید آل نهیان اعلام کرد که آزمایش‌های انسانی واکسن کرونای روسی در امارات متحده عربی آغاز شده است.
این دومین کارآزمایی واکسن کرونای روسی در کشورهای خارجی پس از شروع کارآزمایی این واکسن در کشور بلاروس است.
همچنین قرار است در آینده نزدیک آزمایش این واکسن در ونزوئلا آغاز شود.
از طرف دیگر اسکای نیوز از بسیج داوطلبان برای بررسی تاثیر واکسن ب ث ژ (باسیل کالمت-گرن) که برای پیشگیری از سل در نوزادان تزریق می‌شود، در تحریک دستگاه ایمنی برای جلوگیری از عفونت با ویروس کرونا تا زمان دست یافتن به واکسن‌های موثرتر خبر داد.
هر سال بیش از ۱۰۰ میلیون نوزاد در سراسر جهان این واکسن برای محافظت در برابر سل دریافت می‌کنند.
این بررسی در کشورهای بریتانیا، استرالیا، هلند، اسپانیا و برزیل انجام خواهد شد.
بررسی‌های گذشته نشان داده‌اند که واکسن ب ث ژ به شکل کلی دستگاه ایمنی را تحریک می‌کند و به این علت ممکن است تا حدی باعث حفاظت در برابر کووید-۱۹ شود.
خبر دیگر درباره واکسن کرونا این است که تایلند موافقت کرده است واکسن آزمایشی شرکت آسترا-زنکا در این کشور آسیای جوبی شرقی را تولید و آن را میان سایر کشورهای این منطقه توزیع کند.
شرکت آسترا-زنکا واکسن کرونایش با نام AZD1222 را  با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده و ان را در دوران پاندمی به طور غیرانتفاعی عرضه می‌کند.
آسترازنکا با شرکت «سیام بیوساینس» برای برپاکردن تاسیسات تولید این واکسن و انتقال تکنولوژی همکاری خواهد کرد.
آسترا-زنکا که به زمان گزارش نتایج اولیه کارآزمایی بالینی مرحله نهایی این واکسن نزدیک می‌شود، با شرکت‌ها و دولت‌های متعددی در سراسر جهان برای عرضه سه میلیارد دوز واکسن قرارداد امضا کرده است.