دیجیزا/ جدیدترین آمارهای منتشر شده از وضعیت سرعت اینترنت ایران نشان می‌دهد کشورمان در حوزه موبایل یک پله رشد و در حوزه ثابت یک پله سقوط کرده است.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط وب سایت اسپید تست برای ماه ژوئن ۲۰۲۱ میلادی منتشر شد، میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان حدود ۵۵.۳۴ مگابیت بر ثانیه و متوسط اینترنت ثابت نیز ۱۰۶.۶۱ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان در ماه ژوئن نسبت به ماه می ۲۰۲۱ میلادی اندکی ارتقا پیدا کرده است.

 آخرین وضعیت اینترنت در ایران
رشد یک پله‌ای جایگاه اینترنت موبایل
طبق گزارشی که منتشر شد، متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۱ حدود ۳۱.۰۶ مگابیت بر ثانیه و متوسط اینترنت ثابت آن نیز ۲۲.۰۲ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

چنین سرعتی ایران را در حوزه اینترنت موبایل در جایگاه ۷۸ و در حوزه اینترنت ثابت نیز در جایگاه ۱۳۳ جهان قرار می‌دهد. در واقع اینترنت موبایل ایران نسبت به ماه قبل یک پله رشد داشته و در حوزه اینترنت ثابت یک پله سقوط کرده است.

لیست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل

بر اساس گزارش جدید وب سایت اسپید، جایگاه نخست لیست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل به کشور امارات با سرعت ۱۹۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه تعلیق دارد. پس از آن کشور کره جنوبی با سرعت ۱۸۰.۴۸ مگابیت بر ثانیه و قطر با ۱۷۱.۷۶ مگابیت بر ثانیه در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

لیست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت

بر خلاف ماه‌های گذشته که کشور سنگاپور همواره در جایگاه نخست لیست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت جهان قرار داشت، در این ماه کشور موناکو با سرعت ۲۶۰.۷۴ مگابیت بر ثانیه توانست به صدر این لیست برسد. پس از موناکو، سنگاپور با سرعت ۲۵۲.۶۸ مگابیت بر ثانیه و هنگ کنگ با سرعت ۲۴۸.۹۴ مگابیت بر ثانیه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.